plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۸۳۶
هشدار استاندار لرستان به مردم این استان؛

روزهای یکشنبه و دوشنبه حجم و شدت بارندگی در استان بالاست/حاشیه رودخانه ها در معرض خطر سیلاب قرار دارند

منازل مسکونی که در معرض خطر سیلاب قرار دارند، تخلیه شوند
دکتر خادمی استاندار لرستان بامداد شنبه ۱۰ فروردین در جلسه ستاد مدیریت بحران این استان از مردم خواست نسبت به خطرات ورود سامانه بارشی جدید هوشیار باشند.
روزهای یکشنبه و دوشنبه حجم و شدت بارندگی در استان بالاست/حاشیه رودخانه ها در معرض خطر سیلاب قرار دارند
به گزارش ایصال نیوز از استانداری لرستان، دکتر خادمی استاندار لرستان بامداد امروز (شنبه) در جلسه ستاد مدیریت بحران استان از مردم خواست نسبت به خطرات ورود سامانه بارشی جدید هوشیار باشند. 
وی با بیان اینکه ورود سامانه بارشی جدید به لرستان از سه نقطه برای استان مشکل ساز است، تأکید کرد، روزهای یکشنبه و دوشنبه حجم و شدت بارندگی در استان بالاست و حاشیه رودخانه ها در معرض خطر سیلاب قرار دارند.
خادمی گفت: تمام نقاط حادثه خیز که در مسیر رودخانه ها مشخص شده است و باید بین نهادها و دستگاه ها تقسیم کار کرد تا سریع تر نسبت به رفع آنها اقدام شود.
 وی افزود: طی ساعات آینده باید بسترهای گذر آب را تسهیل کنیم و مقطع عبور آب را افزایش دهیم و نفوذ آب به بیرون را با بالا بردن ارتفاع حاشیه رودخانه ها مسدود کنیم.
استاندار لرستان گفت: با توجه به ورود آب سد کمال صالح و اضافه شدن آب های دشت سیلاخور و در نتیجه پر شدن گنجایش سد مروک و سرریز شدن آب، مناطق حاشیه و پایین دست اين سد در معرض خطر جدي طغيان رودخانه و سيلاب هستند فلذا لازم است منازل مسکونی که در معرض خطر سیلاب قرار دارند، تخلیه شده و خانوارها در مناطق امن اسکان داده شوند. 
خادمی در پایان بر هدایت عشایر کوچ نشینی که به تازگی به استان وارد شده اند، به مناطق امن و دور از اطراف رودخانه ها توسط دستگاه های زیربط تأکید کرد. 
انتهای پیام /* 
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما