plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۳۱۴۴۱

روستاهای حاشیه سد کمندان ازنا در لرستان تخلیه شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: آب سد کمندان روستای ازنا به دلیل بارش های سامانه فعلی بالا آمده است و به همین دلیل روستاهای اطراف سد کمندان ازنا تخلیه و اهالی به مناطق امن منتقل شده اند.
روستاهای حاشیه سد کمندان ازنا در لرستان تخلیه شدند
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، مهدی پازوکی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هشدارهای قرمز هواشناسی برای استان صادر شده و شدت بارش ها بسیار زیاد است اما تاکنون خسارتی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه خودروهای سنگین دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی برای کمک در اختیار راهداری قرار داده شده است ادامه داد: همچنین عشایر مستقر در ازنا و حواشی سد کمندان نیز به اماکن امن منتقل شده اند و کمپ های اسکان موقت با کمک هلال احمر و سایر دستگاه ها برپا شده است.

وی با اشاره به انسداد جاده قدیم خرم آباد – پلدختر از ساعت ۱۶ امروز از چهار عصر تصریح کرد:‌ آزادراه خرم آباد – پل زال و محور دهلیج مسیر دسترسی جایگزین می باشد اما به مردم توصیه می شود به هیچ وجه سفرهای غیرضروری را انجام ندهند.

پازوکی همچنین گفت: گردنه پای آستان کوهدشت به دلیل احتمال ریزش سنگ بسته شده و تمامی محورهای گردشگری مسدود هستند.

همانطور که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده بود بارش های سیل آسا از ظهر امروز در غرب کشور از جمله لرستان آغاز شده است و تا پنجشنبه شب ادامه دارد.

مناطقی از الیگودرز، غرب و جنوب غرب لرستان تاثیر بیشتری از این سامانه دارند و پلدختر که در منطقه تلاقی روان آب های خروجی استان و در جوار کشکان رود و کانون بحران قرار دارد و با خطر بیشتری مواجه است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما