plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
کد مطلب : ۲۴۰۸۸
در خطبه های نماز جمعه اصفهان

امام جمعه اصفهان: دریافته ایم که هر کجا دشمنان خوشحالی می کنند، یعنی کار ما اشتباه بوده است

چهار هزار اصفهانی، امسال راهی خانه خدا می‌شوند
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: دشمنان از کوچکترین حمایت و خوشحالی مردم انقلابی ناراحت می شوند و ما دریافته ایم که هر کجا دشمنان خوشحالی می کنند، یعنی کار ما اشتباه بوده و هر کجا ناراحت می شوند یعنی راه ما درست بوده است.
امام جمعه اصفهان: دریافته ایم که هر کجا دشمنان خوشحالی می کنند، یعنی  کار ما اشتباه بوده است
به گزارش ایصال نیوز، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد،ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اصفهان که به مناسبت هفته "حج" و سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و "قیام خونین ۱۵ خرداد" در مصلی برگزار شد،ضمن تسلیت حادثه متروپل آبادان،  به جشنواره کن اشاره و اظهار داشت: تنها برنده جایزه این جشنواره به واسطه فیلمی که بازی کرد به حضرت رضا(ع) و مردم ایران توهین کرده است و این در حالی است که کارشناسان تمام فیلم های بین المللی اکثر قریب به اتفاق پشت صحنه ای از صهیونیست ها قرار دارند.

وی افزود: در چنین جشنواره ها برنده کسی نیست که خوب بازی کرده است،بلکه کسی است که علیه ایران،اسلام، شیعه و مسائل مذهبی حرف زده باشد.

نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه اصفهان تصریح کرد: برنده جایزه کن از هنر توانمندی جایزه نگرفت بلکه از هنر نابکاری جایزه گرفته است.

وی تاکید کرد: مخالفان بدانند این مسائل موجب کم شدن علاقه مردم به ائمه نشده و در اعتقادی آنها اثری نمی گذارد بلکه مردم را بیشتر با هم متحد می کند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به شعر" سلام فرمانده" گفت: این شعر دشمنان را خیلی ناراحت کرد، زیرا آنها فکر می کنند هر چه از انقلاب بگذرد و دوران به کودکان برسد دست از انقلاب بر می دارند اما اشک کودکان ما در حال خواندن این شعر ثابت کرد این بچه ها بزرگ بار آمده اند.

وی بیان داشت: دشمنان از کوچکترین حمایت و خوشحالی مردم انقلابی ناراحت می شوند و ما دریافته ایم که هر کجا دشمنان خوشحالی می کنند، یعنی  کار ما اشتباه بوده و هر کجا ناراحت می شوند یعنی راه ما درست بوده است.

آیت الله طباطبایی با اشاره به حادثه متروپل و انتشار تصاویر و صحبت های مختلف در فضای مجازی، گفت: سازنده این ساختمان فوت شده است و چه بسا این فرد هم مقصر نبوده و مهندسان ناظر هم مقصر باشند و در این زمینه باید مقصر واقعی شناسایی شود و هر کس مسئولیت کار خود را قبول کند نه اینکه تقصیر  را به گردن دولت یا کسانی دیگر بگذاریم.

وی در پایان با اشاره به رحلت امام خمینی(ره) افزود: باید ابعاد شخصیت امام(ره)برای مردم بیشتر شناخته شود که چرا با ورود این فرد به ایران چنین جمعیت و برای تشییع جنازه آن جمعیتی عظیم حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه اصفهان بیان داشت: قطعا توکل به خدا موجب توفیق شده است زیرا خدا گفته است؛ هرکسی دنبال آخرت باشد ما توفیق بیشتر به آن می دهیم و امام(ره) این همه قلب را با خود همراه و نظام شاهنشاهی ۲۵۰۰ را از جا کند.

۴ هزار اصفهانی، امسال راهی خانه خدا می‌شوند

همچنین حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی گرجی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به در پیش بودن فریضه مقدس حج واجب اظهار داشت: به حمد الله راه حج به روی حجاج باز شده و در گذشته ۸۰ هزار نفر به سفر حج می رفتند اما امسال با یک ظرفیت محدود تر ۳۲ هزار نفر در کشور به حج تمتع اعزام می شوند.

وی افزود: امسال ۴ هزار نفر از استان اصفهان جهت اعمال حج تمتع به مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام می شوند.

حجت الاسلام گرجی زنده نگه داشتن این قیام را زنده نگه داشتن عزت و جهاد در راه خدا عنوان کرد و افزود: نباید گذاشت این جهاد در راه خدا فراموش شود.

وی با اشاره به ایام رحلت امام(ره) بیان داشت: ما طعم عشق و دلدادگی مردم را در تشییع پیکر امام خمینی(ره) به چشم دیده ایم و برای جوانان امروز، طلاب، دانشجویان بررسی علل موفقیت امام جای تامل دارد.

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان اضافه کرد:آنچه  امام خمینی(ره) را موفق کرد؛ توجه به خدا، عارف و سالک الله و توسل و ولایتمداری بود.

نماز جمعه این هفته اصفهان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار و میزهای خدمت مستقرّ در مصلی از یک ساعت قبل از اذان ظهر تا پایان مراسم با حضور دادگستری کل استان، سازمان ثبت اسناد و املاک، ویزیت تخصصی پزشکی رایگان نمازگزاران آماده پاسخگویی به نمازگزاران بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما