plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۲۲۷۴۴
در خطبه های نماز جمعه اصفهان

طباطبایی نژاد: جنایت ترور جهادگران در حرم رضوی مشهد، نباید به حساب مردم کشوری خاص نوشته شود

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگان است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به شهادت ۲ روحانی جهادگر در حادثه تروریستی حرم رضوی مشهد، گفت: این جنایت توسط تحریک‌شدگان استکبار صورت گرفت و نباید به حساب مردم کشوری خاص نوشته شود.
طباطبایی نژاد: جنایت ترور جهادگران در حرم رضوی مشهد، نباید به حساب مردم کشوری خاص نوشته شود
به گزارش ایصال نیوز، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، افزود: شهادت این ۲ روحانی جهادگر روزه‌دار توسط عمال آمریکا صورت گرفت و نباید به مردم کشور افغانستان نسبت داده شود.

وی با اشاره به کشتار ۱۷ هزار ایرانی توسط منافقان، ادامه داد: این قتل عام ها توسط افرادی بود که به ظاهر ایرانی بودند و لذا نباید از حادثه مشهد چنین برداشت شود که جنبه قومیتی دارد و با بزرگنمایی ، همه مشکلات کشور به این افراد نسبت داده شود.

امام جمعه اصفهان افزود: افغانستانی‌های مقیم ایران در برخی از مشاغل سخت حضور فعال دارند و ما به وجود لشکر فاطمیون افغانستان که در دفاع از حرم مجاهدت کردند، افتخار می‌کنیم.

وی با بزرگداشت حماسه پنج رمضان توسط مردم اصفهان، اظهار داشت: در این روز مردم اصفهان از منزل آیت‌الله خادمی راهپیمایی کردند و بسیاری از آنها توسط عمال پهلوی به شهادت رسیدند و نماد پیشگامی مردم اصفهان در راه انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله صدر، تصریح کرد: این عالم مجاهد ۲ کتاب " اقتصاد ما" و "سیاست ما" را تالیف کرده است که حتی مورد توجه علمای الازهر نیز قرار گرفت.

وی همچنین سالروز شهادت شهید آوینی و سالروز تأسیس بنیاد مسکن را گرامی داشت و افزود: هدف امام خمینی (ره) از تاسیس این نهاد، این بود که همه مردم ایران سرپناه داشته باشند و لذا در این راه حساب ۱۰۰ را باز کردند تا از این طریق برای افراد بی سرپناه مسکن تهیه شود که البته در این راه اقدامات ارزشمندی انجام‌شده است.

وی با تبریک شروع قرن ۱۵ هجری شمسی،  ابراز امیدواری کرد که این دوره، قرن حاکمیت دین و رونق اسلام باشد.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به جایگاه روزه‌داری در آیات و روایات، گفت: کسی که به بهانه‌های جزیی روزه‌خواری می‌کند، خود را از رحمت خدا دور کرده است.

وی خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگان بوده و لازم است مردم نسبت به مسایلی چون روزه‌خواری و کشف حجاب با زبان خوش امر به معروف کنند و نمی‌شود همه امور را به دولت محول کرد.

وی خاطرنشان کرد: سربازی امام زمان (عج) جز با غربال شدن در امتحانات الهی امکان‌پذیر نیست و لذا چه بسیار افرادی که از این آزمون سربلند بیرون نمی‌آیند.

یک فرد تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین امسال در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا(ع) در مشهد با چاقو به سه روحانی حمله کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفتند از فعالان و ساکنان حاشیه شهر مشهد بوده اند.در این حمله تروریستی حجت‌الاسلام اصلانی بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید اما حجج اسلام پاکدامن و دارایی در بیمارستان بستری شدند که حجت الاسلام دارایی دیروز به دلیل شدت جراحات وارده و با وجود تلاش های کادر پزشکی به شهادت رسید.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما