plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۳۷۱۰۳
در یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر

عضو پارلمان شهری اصفهان: صنایع آلاینده با «پول‌پاشی تبلیغی» بدنبال پنهان کردن نقش مُخرب خود هستند

اگر وعده‌های مسئولان به سرانجام برسد روزهای پُرنشاطی را خواهیم داشت
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که مُطالبه‌ برای برخورد با صنایع آلاینده، ابزار «پول‌پاشی تبلیغی» در فضای رسانه‌ای و مجازی به‌منظور سرپوش گذاشتن به نقش مُخرب زیست محیطی آنها شده است، تصریح کرد: در ماه‌های اخیر برغم تذکرات اعضای شورای شهر و گفته رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور مبنی بر منع مازوت سوزی در کلان شهرهای دچار آلودگی، پالایشگاه اصفهان اقدام به مازوت سوزی در کنار توسعه صنایع آلاینده خود کرده است.
عضو پارلمان شهری اصفهان: صنایع آلاینده با «پول‌پاشی تبلیغی» بدنبال پنهان کردن نقش مُخرب خود هستند
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز و به نقل از ایرنا، علی صالحی روز یکشنبه در یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان افزود: این صنایع با تمسک به ادعای توسعه خود از جمله در زمینه فضای سبز، از طریق پول پاشی در فضای مجازی بدنبال سرپوش گذاشتن به نقش آلاینده خود در شهر اصفهان هستند.

وی تصریح کرد: صنایع آلاینده به‌جای حل مشکل خود، در پرتو تبلیغات کاذب و درگیرکردن فعالان فضای مجازی(اینفلوئنسرها) و اجرای مانورهای رسانه‌ای می‌خواهند بر موضوع آلایندگی خود سرپوش بگذارند اما مردم اصفهان نسبت به این موضوع بسیار هوشمند و هوشیارند.

وی ادامه داد: تذکرات و مُطالبه‌گری‌ها برای برخورد با صنایع آلاینده اصفهان ابزاری برای کسب درآمد عده‌ای و صرف هزینه‌های تبلیغی اینگونه صنایع شده است تا بصورت غیرقانونی، برنامه‌های توسعه‌ای غیرقانونی خود را دنبال کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در ماه‌های اخیر برغم تذکرات اعضای شورای شهر و گفته رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور مبنی بر منع مازوت سوزی در کلان شهرهای دچار آلودگی، پالایشگاه اصفهان اقدام به مازوت سوزی در کنار توسعه صنایع آلاینده خود کرده است.

صالحی تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی و مدعی‌العموم باید پیگیر توسعه‌های غیرقانونی صنایع استان بوده و نسبت به هزینه کرد بیت‌المال و مطالبه اعضای شورای شهر و تبلیغات اینگونه صنایع در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها مبنی بر اجرای پروژه‌های بظاهر سازگار با محیط زیست اما بواقع غیرقانونی ورود پیدا کند.

وی همچنین گفت: انتخابات ۱۴۰۲ اتمام رسید اما نمایندگان مُنتخب باید به فهرست مطالبات مردم این حوزه انتخابیه توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: آسیب‌های زیست محیطی و مُطالبه جریان دائمی زاینده‌رود خواسته اصلی مردم اصفهان است و خیزی برای نمایندگان مُنتخب این دیار نباید مهمتر از جاری شدن زاینده‌رود باشد.

سخنگوی شورای شهر اصفهان ابراز اطمینان کرد: اگر وعده‌ها و اقدامات مسوولان به سرانجام برسد، روزهای پُرنشاطی را برای اصفهان خواهیم داشت.

صالحی همچنین در باره ۲ باشگاه ورزشی فولاد و ذوب‌آهن اظهار کرد: ورود افراد غیرمتخصص به این ۲ باشگاه موجب شد تا فرصت دستیابی آنها به بازی‌های آسیایی محقق نشود و سرمایه‌های کشور به هدر برود.

آغاز پروژه‌های عمرانی و حمل و نقل اصفهان از ابتدای سال ۱۴۰۳

محمد نورصالحی رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: پس از تصویب بودجه شهرداری اصفهان، یکی از شروط شورا با مدیریت شهری ازسرگیری پروژه های عمرانی و حمل و نقل از همان ماه‌های اولیه سال جدید است.

وی افزود: همچنین در چند ماه گذشته، تصویب همه لوایح ساختمانی و اصلاحیه بودجه در دستور کمیته انطباق شورای شهر قرار گرفت و یکی از اقدامات دیگر شورا مصوبه رشد عوارض و بهای خدمات کمتر از نرخ تورم فعلی بود که اصلاح آن قبل از پایان رای کمیته انطباق انجام گرفت و از فرمانداری درخواست شد تا این لوایح قبل از پایان سال در هیات انطباق مُصوب شود تا در ابتدای سال آتی، نرخ‌ها در سیستم رایانه‌ای بارگذاری و از نخستین روزهای سال جدید اجرا شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: سال گذشته سال تورم، رکود سیاست انقباضی دولت و کنترل نقدینگی و رشد قیمت‌ها بود که به تبع موجب کاهش درآمد مدیریت شهری و اوج تلاش برای کسب درآمدها و کاهش هزینه‌ها شد.

 اسفند جاری در پی برودت هوای شهر اصفهان ناشی از بارش‌های اخیر، پالایشگاه اصفهان اقدام به مازوت‌سوزی کرد که این امر از سوی شهروندان با تهیه تصاویر مستند مورد اعتراض قرار گرفت که منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز این مساله را تایید و مُبادرت به آن را به دستور مسوولان بالادستی و خارج از استان منتسب کرد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما