plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۳۷۶۴۳

در 1403 چگونه تجهیزات آزمایشگاهی تهیه کنیم؟

شاید بتوان گفت که تجهیزات آزمایشگاهی ستون فقرات تحقیقات علمی مدرن هستند و امکان اندازه‌گیری، تجزیه و تحلیل و آزمایش دقیق را در رشته‌های مختلف فراهم می‌کنند. از شیمی و زیست‌شناسی گرفته تا فیزیک و فراتر از آن، این ابزارها نقشی اساسی در پیشبرد درک ما از دنیای اطرافمان ایجاد کردند. در این مطلب می‌خواهیم به تامین تجهیزات آزمایشگاهی بپردازیم و ببینیم که در صورت نیاز به تهیه‌ی یک دستگاه، قطعه یا ماده‌ی مصرفی به چه صورتی باید عمل کنیم.
LabX - توانمندسازی جوامع علمی در سراسر جهان
LabX - توانمندسازی جوامع علمی در سراسر جهان
در صورتی که شما صاحب یک آزمایشگاه هستید یا به عنوان یک کارمند آزمایشگاه فعالیت دارید، مطالعه‌ی این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.
 

LabX - توانمندسازی جوامع علمی در سراسر جهان


وبسایت LabX به عنوان چراغی از نوآوری و اتصال در جامعه‌ی علمی است. این وبسایت با پلتفرمی کاربرپسند و مجموعه‌ی گسترده‌ای از فهرست‌ها، تراکنش‌ها و همکاری‌های یک‌پارچه‌ی بین دانشمندان، محققان و تامین‌کنندگان تجهیزات آزمایشگاهی را تسهیل کرده است. LabX که بر پایه‌ی تقویت تبادل دانش و دسترسی به فناوری‌های پیشرفته پایه‌گذاری شده است، به‌عنوان مقصدی مناسب برای تامین ابزارآلات آزمایشگاهی، مواد مصرفی و خدمات این حوزه پدیدار شده است.

در قلب LabX، تعهد به کیفیت و قابلیت اطمینان نهفته است و تضمین می‌کند که هر معامله با بالاترین استاندارد حرفه‌ای و یک‌پارچگی مطابقت داشته باشد. چه به یک طیف‌سنج پیشرفته نیاز داشته باشید چه به یک سیستم کروماتوگرافی تخصصی، LabX بازار جامعی را ارائه می‌کند که در آن خریداران و فروشندگان برای برآورده‌کردن نیازهای مختلف خود با یکدیگر هم‌سو می‌شوند. این سایت اینترنتی با شبکه‌ای قوی از فروشندگان قابل اعتماد و شهرت عالی، هم‌چنان به ارتقای کیفیت مجوعه و خدماتش ادامه می‌دهد.




البته موضوع مهمی که باید بیان شود، این است که متاسفانه این وبسایت به دلیل تحریم‌های ایران، به خریداران داخلی خدمات نمی‌دهد. با این حال، شرکت‌هایی هستند که به صورت واسطه عمل می‌کنند و پس از ثبت سفارش در سایت LabX، آن را تحویل گرفته و در ایران به شما تحویل می‌دهند.

 

صدراپژوهش – شناخته‌شده در راه حل‌های آزمایشگاهی


صدرا پژوهش یکی از شرکت‌های موثر و به‌روز در زمینه‌ی تجهیزات آزمایشگاهی نو و ریفربیشد است. این شرکت در طی دودهه فعالیت خود در زمینه‌ی دستگاه‌های آنالیز شیمیایی و معدنی، از همان ابتدا جایگاه خود را در میان تامین‌کنندگان آزمایشگاهی باز کرده است. صدراپژوهش که در ابتدا با تمرکز بر تعمیر، نگهداری و نصب ابزارآلات آزمایشگاهی تأسیس شد، از آن زمان فعالیت‌های خود را به فروش محصولات گسترش داد تا با توجه به تحریم‌های گسترده‌ی ایران، نیازهای در حال تحول جوامع آزمایشگاهی و علمی را برآورده سازد.




در حقیقت، این شرکت با تکیه بر خلا به‌وجود‌آمده بعد از سختی واردات دستگاه، دست به اقدامی بی‌سابقه برای ریفربیشد کردن تجهیزات زد. همان‌گونه که می‌دانید، با توجه به افزایش نرخ دلار، دیگر مانند سابق شرکت‌های نوپا قادر به تهیه و تامین دستگاه نیستند. از طرفی این شرکت با توجه به جایگاهش به عنوان خدمات‌دهنده‌ی تعمیرات، فروشندگان و مالکان زیادی را می‌شناسد که قصد فروش تجهیزات خود را دارند. بنابراین می‌تواند یک پل ارتباطی بسیار قوی میان فروشنده و خریدار باشد.

از سوی دیگر هم با توجه به سابقه‌ی طولانی که در تعمیر تجهیزات دارد، تمامی خدمات خود را به صورت کامل گارانتی می‌کند. در صورتی که داخل ایران هستید و قصد تجهیز یا نوسازی آزمایشگاه خود را دارید، این شرکت یک پیشنهاد عالی برای شماست.

 

Labexchange - دروازه‌ای به تجهیزات آزمایشگاهی ممتاز


مجموعه‌ی Labexchange به‌عنوان یک شرکت برتر برای تامین تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی در دنیا ممتاز است که به صورت یک تامین‌کننده‌ی قابل اعتماد برای جوامع علمی در سراسر جهان خدمت می‌کند. Labexchange با مجموعه‌ای متنوع، از ابزارهای تحلیلی گرفته تا مواد مصرفی آزمایشگاهی، راه حلی یک مرحله‌ای برای تمام نیازهای تحقیقاتی شما ارائه می‌دهد.

با اشتیاق به نوآوری و رضایت مشتری، Labexchange همچنان متعهد به ارائه‌ی ارزش و قابلیت اطمینان در هر معامله است. چه یک استارتاپ باشید که به دنبال تجهیز آزمایشگاه خود هستید یا یک محقق با تجربه که به دنبال ارتقای امکانات خود است، Labexchange یک پلتفرم یک‌پارچه را فراهم می‌کند که در آن خریداران و فروشندگان می‌توانند با اطمینان ارتباط برقرار کنند. Labexchange با شهرتی که بر اساس صداقت، حرفه‌ای‌بودن و برتری ساخته شده است، همچنان به تعیین استانداردهای برتری در صنعت تجهیزات آزمایشگاهی ادامه می‌دهد.



البته همان مطلبی که در مورد سایت LabX بیان کردیم، درباره‌ی Labexchange هم صادق است. یعنی با توجه به تحریم‌های ایران، امکان خرید مستقیم از این وبسایت وجود ندارد. با این وجود صدراپژوهش با توجه به امکان واردات دستگاه، تا حدی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. در صورت نیاز به این مورد پیشنهاد می‌کنیم از خدمات مشاوره‌ی رایگان این شرکت استفاده نمایید.

در پایان خوب است که چند نکته در مورد خرید تجهیزات بیان کنیم. همان‌گونه که می‌دانید، شرکت‌های بزرگ و زیادی در سراسر دنیا تولیدکننده‌ی تجهیزات آزمایشگاهی هستند. برخی از این شرکت‌های حتی قدمت 100 ساله دارند. از این نکته نمی‌شود صرف نظر کرد که اسم برخی از این برندها می‌تواند افراد را مرعوب کند. باید در نظر داشت که معروف‌بودن یک شرکت الزاما به معنای خوب‌بودن تمام محصولات آن شرکت نیست. به عنوان مثال، Agilent یکی از تولیدکنندگان مطرح برای تجهیزات آنالیز عنصری و همچنین کروماتوگرافی است. اما شاید محصولات خوبی در اسپکتروفوتومتری نداشته باشد. بنابراین بهره‌گیری از خدمات یک مشاور خوب می‌تواند به شما کمک کند.

از طرفی با توجه به این که این شرکت‌ها به‌هیچ‌وجه به ایرانی‌ها خدمات نمی‌دهند، بهتر است دستگاه خود را از مجموعه‌ای تهیه نمایید که دارای خدمات پس از فروش خوب باشد. در نظر داشته باشید که قیمت اغلب این تجهیزات حداقل یک میلیارد تومان است و به راحتی ممکن است بنا به هر دلیلی، یکی از قطعات یا بخش‌های دستگاه معیوب شود. در این زمان یا باید یک مکان برای مراجعه داشته باشید که بتوانید دستگاه خود را تعمیر کنید، یا باید قید دستگاه خود را بزنید و چند میلیارد سرمایه را بخوابانید.

مطلب آخر هم بررسی کامل نیازهای آزمایشگاهی است. متاسفانه برخی خریداران به دلیل عدم آگاهی نسبت به نیازهای آزمایشگاهی خود، یا دستگاهی می‌خرند که بسیار پیشرفته‌تر از آنالیزهای آزمایشگاهشان است، یا وسیله‌ای را تهیه می‌کنند که نیازهای ابتدایی‌شان را هم برآورده نمی‌کند. شاید شما امروز یک آزمایشگاه کوچک با خدمات محدود داشته باشید؛ اما آیا در طی 6 ماه آینده نیز قرار است همین تعداد نمونه را تحلیل کنید؟ اگر قرار است حساسیت کارتان بالاتر برود یا تعداد نمونه‌هایتان چند برابر شود، تمام این موارد را باید در نظر بگیرید.

امیدواریم مطالعه‌ی این مطلب برای شما مفید بوده باشد و شما را در مسیر تهیه تجهیزات یاری کند.

انتهای پیام/*
۲۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما