plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۳۷۹۲۱

ارزآوری ۸۵ میلیون دلاری خرمای خوزستان در سال گذشته

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان خوزستان گفت: در سال گذشته بالغ بر ۸۵ میلیون دلار از صادرات خرمای خوزستان ارزآوری داشتیم.
ارزآوری ۸۵ میلیون دلاری خرمای خوزستان در سال گذشته
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، محمد حسنی نسب مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان خوزستان در نمایشگاه اکسپو، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: استان خوزستان یکی از قطب های تولید خرما در کشور است و در سال گذشته ۹۵ هزار و ۷۰۰ تن خرمای صادراتی تولید و صادر کرده است.

وی افزود: در سال گذشته بالغ بر ۸۵ میلیون دلار از صادرات خرمای خوزستان ارزآوری داشتیم که این محصول به کشورهای اوراسیا، هند، پاکستان، کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپای شرقی و غربی صادر شده است.

حسنی نسب در رابطه با برنامه ریزی برای صادرات خرما در سال جاری گفت: با توجه به اینکه محصول خرما، به عنوان زنجیره ارزش راهبردی منتخب در استان خوزستان انتخاب شده، برنامه ریزی لازم برای توسعه صنایع بسته بندی و صادرات این محصول انجام شده است.

وی ادامه داد: برآورد ما این است که در گام اول در سال جاری، ۱۰۳ هزار تن محصول صادراتی خرما تولید و به کشورهای هدف صادر شود و در کنار توسعه صادراتی به توسعه ارزش افزوده محصول صادراتی هم پرداخته شود.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما