plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۷۱۰۸
در کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی(ع)

آیت الله طباطبایی نژاد: تا زمانیکه امام علی (ع) را نشناسیم نمی توانیم قدمی در راه شناخت خدا برداریم

آمریکا امام شر، شیطنت، کفر و پلیدی است
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه امام در هر دوره و زمانی، واحد دهر و روزگار است  و هیچ عالمی معادل او نیست ادامه داد: تا زمانی‌که امام علی (ع) را نشناسیم نمی توانیم قدمی در راه شناخت خدا برداریم.
آیت الله طباطبایی نژاد: تا زمانیکه امام علی (ع) را نشناسیم نمی توانیم قدمی در راه شناخت خدا برداریم
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز پنجشنبه در کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی(ع) به مناسبت چهاردهمین قرن شهادت آن حضرت در سالن اهل بیت(ع) اصفهان، اظهار داشت: امامت به معنای پیشوایی جامعه و اجتماع است و این امام می‌تواند پیشوای شر و کفر و یا پیشوای خیر و خوبی باشد.

به گفته وی امامت ۲ معنای پیشوایی و امامت ابراهیمی دارد و امام از نظر لغت به معنای پیشوا ست که انسان می‌تواند امام کفر یا امام خیر باشد.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: با درک حقیقت امامت، در می‌یابیم که دسترسی به ابعاد حقیقی وجودی ائمه اطهار امکان ندارد و آنچه می گوییم تنها صفت‌های وجودی آنهاست.

وی با بیان اینکه امام در هر دوره و زمانی، واحد دهر و روزگار است  و هیچ عالمی معادل او نیست ادامه داد:تا زمانیکه امام علی (ع) را نشناسیم نمی توانیم قدمی در راه شناخت خدا برداریم.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: آمریکا امام شر، شیطنت، کفر و پلیدی است و به عنوان مثال بن سلمان امام بدی است، یک نوع امام و پیشوای شر و کفر است.

وی خاطرنشان کرد: امامت ابراهیمی، از نبوت و رسالت و رسول بالاتر است، پی بردن به ابعاد شخصیتی این ائمه توسط ما بسیار سخت و غیر ممکن است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: بیان و توصیف ابعاد وجودی امامان از صدر اسلام ممکن و قابل فهم نبود؛ امام رضا(ع) در روایتی می فرماید امام در هر زمانی باشد کسی مثل او نیست و هیچ عالمی معادل او نیست و مثلی ندارد و همه فضایل را داراست و این فضایل اکتسابی نیست.

وی اضافه کرد: ما در این جلسات می توانیم خصوصیات خوبی که انسانها را بیان کنیم.

دبیر شورای سیاست‌گذاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی(ع) نیز گفت: این کنگره با هدف مقابله با جنگ نرمی که دشمن علیه مملکت و این مکتب راه اندازی کرده، برگزار شد.

سید حسین رضا زاده اظهار داشت:دشمنان در تلاشند تا نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را از ما بگیرند و میان جامعه علمی و جامعه فرهنگی فاصله بیاندازند.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره حاصل یک کار عاشقانه و مجاهدانه یکساله است خاطرنشان کرد: چاپ و انتشار بیش از ۱۸ کتاب برگرفته از مجموعه مقالات و همچنین سه جلد کتاب سیمای امیر المومنین در الغدیر حاصل برگزاری این کنگره است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی(ع) افزود: برای برگزاری این کنگره یک کار ستادی بسیار قوی در راستای تشکیل شورای سیاستگذاری، تشکیل کمیته علمی، دیدار با علما، مراجع بزرگ تقلید، مکاتبه با موسسات دینی، دانشگاه‌های سراسر کشور، ارتباط با محققان، پژوهشگران، هنرمندان و شاعران انجام گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این کنگره عظیم بتواند توجه جامعه علمی و دانشگاه و آحاد جامعه را به نهج البلاغه بیشتر کند و در بازخوانی آثار و ارائه به جامعه علمی نقش موثری داشته باشد.

در پایان این کنگره نشان ولایت به خادمان امیرالمؤمنین(ع) اهدا شد.
 
 در این آیین از خادمان برجسته‌ای چون مرحوم علامه عبدالحسین امینی، مرحوم علامه محمد تقی جعفری، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمد دشتی، مرحوم علامه سید جعفری مرتضی، مرحوم حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدعلی انصاری قمی و مرحوم آیت الله علامه سیدمحمد نقوی قائنی تجلیل شد.

همچنین از آیت الله العظمی مکارم شیرازی، آیت الله العظمی جوادی آملی، آیت الله سید جمال الدین دین‌پرور، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود مرعشی نجفی، آیت الله دکتر احمد بهشتی، حجت الاسلام و السملمین سیدصادق موسوی و استاد محمد مجتهدی تجلیل شد.

آئین اختتامیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) امروز پنجشنبه در موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت(ع) برگزار شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما