plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۳۷۹۳۵

سنتکام مدعی تهدید یک شهپاد یمنی علیه نیروهای آمریکایی شد

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) چهارشنبه مدعی شد که یک شهپاد (شناور هدایت‌پذیر از دور) نیروهای یمنی را که تهدیدی برای آنها و نیروهای ائتلاف بود، هدف قرار داده است.
سنتکام مدعی تهدید یک شهپاد یمنی علیه نیروهای آمریکایی شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، بنا بر این گزارش،‌ سنتکام در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس گفت: نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا ساعت یک و ۲۵ دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت محلی صنعا با یک قایق بدون سرنشین در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها مقابله و آن را نابود کردند.

در بیانیه ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) آمده است: مشخص شد که این شهپاد تهدیدی قریب‌الوقوع علیه آمریکا، نیروهای ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه ایجاد می‌کند. این اقدامات در راستای حفاظت از آزادی دریانوردی و امن‌تر کردن آبهای بین‌المللی برای کشتی‌های تجاری، ائتلاف و آمریکا اتخاذ شد.

به رغم اعلام این خبر از سوی از منابع آمریکایی ولی مقامات و رسانه های یمنی تا کنون این خبر را تایید نکرده اند.

نیروهای مسلح یمن در حمایت از مردم غزه، تا کنون چندین کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده اند.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به باریکه غزه، کشتار و محاصره مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

در همین حال، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: علیه کشتی‌های جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله دو ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم.

سریع با بیان اینکه این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید، توضیح داد: «نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود».

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن روز شنبه (8 اردیبهشت) در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) تاکید کرد: ما از اقدامات خصمانه ای که واشنگتن تدارک دیده است، اطلاع داریم.

وی به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هرگونه حماقتی علیه یمن و تبعات آن هشدار داد و تاکید کرد که واشنگتن روی آرامش را در منطقه به خود نخواهد دید.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما