plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۲۸۵۹۵

ایتالیا موشک‌های "آسپید" به اوکراین تحویل می دهد

ممکن است ایتالیا در چارچوب بسته کمک نظامی جدید، موشک های هدایت شونده میان برد "آسپید" (Aspide) را برای نابودی اهداف هوایی به اوکراین بفرستد.
ایتالیا موشک‌های "آسپید" به اوکراین تحویل می دهد
به گزارش ایصال نیوز، این خبر را نشریه ایتالیایی La Repubblica منتشر کرده است.

خاطرنشان می شود که دولت ایتالیا بسته ششم کمک نظامی همراه با فهرست تسلیحات را در پایان ماه دسامبر تصویب خواهد کرد.این موشک های هوا به هوای نسل قدیم در سال 2021 توسط نیروی هوایی ایتالیا از رده رزمی خارج شدند. پیش از این، رم تسلیحاتی از این نوع عرضه نمی کرد و این ماهیت سیاسی دارد.

علاوه بر این، نویسندگان نشریه ایتالیایی این نکته را که دولت فعلی خط مشی کابینه قبلی به رهبری ماریو دراگی را در رابطه با اوکراین ادامه می‌دهد و جورج ملونی، نخست‌وزیر، تلاش‌های متحدان ائتلاف حاکم برای دور شدن از تحویل تسلیحات را نادیده می‌گیرد، سیگنالی سیاسی می‌خوانند.

روز 30 نوامبر، مجلس نمایندگان پارلمان ایتالیا قطعنامه ای را با اکثریت حاکم برای تمدید ضرب الاجل اجرای تصمیمات اتخاذ شده در مورد تحویل احتمالی وسایل نظامی به کی اف تصویب کرد که 31 دسامبر به پایان می رسد. در همان زمان، قطعنامه‌های پیشنهادی مربوط به توقف کمک‌ها و انجام تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک برای مناقشه اوکراین رد شدند.

نشریه نشریه "لا رپوبلیکا" خاطرنشان می کند که بسته های کمک نظامی به اوکراین سری بوده و دولت فقط به کمیته امنیت پارلمان در اینباره گزارش می دهد.

پیش از این جوزپه کونته، نخست وزیر سابق ایتالیا و رهبر حزب "جنبش پنج ستاره"،خواستار تغییر سیاست اتحادیه اروپا و ناتو در قبال درگیری در اوکراین شده بود. این سیاستمدار تاکید کرد که ارسال سلاح به کی یف راه حلی برای درگیری نیست و رو آوردن به دیپلماسی ضروری است.اسپوتنیک 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما