plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۲۴۷۲۸

رایزنی لاوروف و دبیرکل سازمان ملل در رابطه با امنیت غذایی

دبیرکل سازمان ملل متحد و وزیر امور خارجه روسیه در جریان تماس تلفنی در خصوص امنیت غذایی در بحبوحه جنگ اوکراین و دونباس گفت‌وگو کردند.
رایزنی لاوروف و دبیرکل سازمان ملل در رابطه با امنیت غذایی
به گزارش ایصال نیوز، روز چهارشنبه وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در رابطه با برخی از مهمترین مسائل بین‌المللی، با تاکید بر امنیت غذایی در گرماگرم وضعیت در اوکراین و دونباس به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

در این بیانیه آمده است: وزیر خارجه روسیه یک ارزیابی با جزئیات دقیق از وضعیت کنونی در اوکراین، لوهانسک و دونتسک و همچنین در رابطه با محصولات کشاورزی و کودها در بازارهای جهانی ارائه کرد. همچنین تاکید شد که صادرات غلات اوکراین با مین‌گذاری کی‌یف در دریای سیاه متوقف شده است.

وزارت خارجه روسیه افزود: علاوه بر این، طرف روسی بار دیگر بر آمادگی خود برای ادامه اجرای تعهداتش در زمینه صادرات مواد غذایی و کود، به‌رغم اینکه اجرای آنها به دلیل تحریم‌های غیرقانونی یک‌جانبه کشورهای غربی و اختلال در زنجیره‌های تولید و خرده‌فروشی جهانی به دلیل شیوع کووید، پیچیده‌تر شده است، تاکید کرد.

سرگئی لاوروف همچنین به قصد کار بیشتر برای کاهش تهدیدات ناشی از بحران غذایی از جمله در همکاری با سازمان ملل اشاره کرد. بر اساس اعلام وزارت امور خارجه، طرفین بر اهمیت تحقق کارآمد نقش هماهنگ‌کننده مرکزی سازمان ملل در توسعه پاسخ‌های مناسب به تهدیدها و چالش‌های امروزی تاکید کردند.

این بیانیه تاکید کرد: روسیه به نوبه خود تعهد تزلزل‌ناپذیر خود به همکاری چندجانبه برابر، اهداف و اصول منشور سازمان ملل را حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما