plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۲۵۵۶۲

اتحادیه اروپا عملیات ویژه روسیه در اوکراین را محکوم کرد

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آنچه به گفته او جنایات روسیه و نیروهای وابسته به آن در اوکراین است را محکوم کرد.
اتحادیه اروپا عملیات ویژه روسیه در اوکراین را محکوم کرد
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از یو اس نیوز، بورل جمعه شب در بیانیه‌ای گفت: اتحادیه اروپا فعالانه از همه اقدامات برای اطمینان از پاسخگویی در خصوص نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی بشردوستانه که در جریان تهاجم روسیه به اوکراین انجام شده است، حمایت می‌کند.

پیش از این مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده بود تا زمانی که جنگ در اوکراین ادامه دارد از تحریم روسیه و حمایت از کی‌یف دست بر نمی‌دارد.

اتحادیه اروپا هفته گذشته تصمیم گرفت تحریم‌هایش علیه روسیه را برای ۶ماه دیگر تا پایان ژانویه ۲۰۲۳ تمدید کند.
از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین تقریبا ۶ماه می‌گذرد.

ولادیمیر پوتین در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما