plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۷۹۵۹

تعداد مبتلایان به کروناویروس در چین از مرز 80 هزار نفر گذشت

شمار مبتلایان در کره جنوبی هم به سه هزار نفر رسید
دولت چین از افزایش تعداد تلفات ویروس کرونا در چین به 80 هزار نفر خبر داد. ویروس کرونا تاکنون در پنجاه و سه  کشور جهان شیوع یافته است.
تعداد مبتلایان به کروناویروس در چین از مرز 80 هزار نفر گذشت
به گزارش ایصال نیوز، وزارت بهداشت چین که روزانه آمار جدیدی را درباره تعداد تلفات ویروس کرونا منتشر می‌کند، بامداد شنبه، از افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس در چین، به 80 هزار نفر خبر داد. وزارتخانه مزبور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: طبق آمار، تعداد مبتلایان به کرونا تا پایان روز جمعه به 80 هزار نفر و تعداد فوتی‌ها به 2835 نفر رسیده است.

در ادامه بیانیه آمده است: در روز جمعه، 427 نفر به ویروس کرونا مبتلا و 47 نفر فوت شدند. براین اساس اگرچه آمار مبتلایان همچنان روند افزایشی دارد، اما آمار تلفات در چین روند نزولی بی سابقه ای داشته است.

از سوی دیگر، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در کره جنوبی بامداد شنبه اعلام کرد با تایید 594 مورد جدید ابتلای به ویروس کرونا٬ شمار مبتلایان به این ویروس در کشور کره جنوبی به دو هزار و 931 نفر رسیده است. دست‌کم 10 هزار سرباز کره جنوبی هم اینک قرنطینه شده‌اند.

همچنین آمار قربانیان ویروس کرونا در کره جنوبی 13 نفر اعلام شده است.

ویروس کرونا تاکنون در پنجاه و سه  کشور در چهار قاره جهان و از جمله در ایران شیوع یافته است.

گفتنی است، منشأ این ویروس از شهر «ووهان» در استان هوبی چین است و تاکنون بیش از 84 هزار نفر در سراسر جهان به آن مبتلا شده‌ و بیش از دو هزار و 800 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما