plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۷۸۲۷

کاهش آمار سرعت ابتلا به کرونا در چین و افزایش آن در کره جنوبی

آمار مبتلایان ثبت شده در ایران به 18 نفر رسید
در حالی که چین از کاهش سرعت ابتلا به کرونا در این کشور خبر داده، شیوع این ویروس در کره جنوبی شدت گرفته است. دولت چین تعداد مبتلایان به ویروس‌کرونا در کشورهای مختلف جهان را ۷۶۲۸۸ نفر و تعداد فوتی ها را 2350 نفر اعلام کرد.
کاهش آمار سرعت ابتلا به کرونا در چین و افزایش آن در کره جنوبی
به گزارش ایصال نیوز، کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد که روز گذشته (جمعه) ۳۹۷ مورد جدید ابتلا به کرونا تشخیص داده شده است؛ در حالی که پنجشنبه گذشته ۸۸۹ مورد تازه شناسایی شده بود. بدین ترتیب شمار مبتلایان به کرونا از ابتدا تاکنون به ۷۶ هزار و ۲۸۸ مورد رسیده است.

به گزارش رویترز، همچنین روز جمعه در استان «هوبی» که کانون اصلی شیوع کروناست، ۱۰۹ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این ویروس در چین به ۲ هزار و ۳۴۵ نفر رسیده است.

این در حالی است که کره جنوبی به عنوان کانون جدید کرونا معرفی شده و فقط در روز جمعه ۱۴۲ مورد جدید ابتلا به این ویروس شناسایی شدند. با این آمار، شمار مبتلایان در کره جنوبی به ۳۴۶ نفر رسیده است و ۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. ویروس کرونا تاکنون در ۲۶ کشور از جمله ایران مشاهده شده است.

به گفته مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، ویروس کرونا تاکنون ۱۸ مورد قطعی مبتلا در کشور داشته که چهار نفر آنان جان خود را از دست داده‌اند.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در پی شیوع کرونا در برخی کشورها هشدار داد که فرصت مهار این ویروس در دنیا در حال از دست رفتن است.

«تدروس آدهانوم گربریسوس» در کنفرانسی خبری در ژنو در پاسخ به این پرسش که آیا شیوع کرونا به «نقطه اوج» رسیده است، گفت که هنوز امکان مهار این ویروس وجود دارد اما این فرصت در حال از دست رفتن است و باید بسرعت وارد عمل شویم.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما