plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۸
کد مطلب : ۳۳۱۰۵

قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در جام کافا

ازبکستان 0- 1 ایران
تیم ملی فوتبال ایران شامگاه سه شنبه در مرحله نهایی تورنمنت کافا توانست با گل سردار آزمون، تیم ملی ازبکستان را شکست داده و قهرمان جام کافا شود.طارمی جوایز مهم کافا را درو کرد
قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در جام کافا
به گزارش سرویس ورزشی ایصال نیوز، تیم ملی فوتبال ایران پس از برتری در دو دیدار پرگل مقابل افغانستان و قرقیزستان به فینال مسابقات تورنمنت کافا رسید و دیشب در ورزشگاه ملی تاشکند به مصاف تیم ملی ازبکستان رفت که در یک رقابت نزدیک و فیزیکی توانست با گلزنی سردار آزمون در لحظات ابتدایی نیمه دوم به برتری یک بر صفر مقابل میزبان خود دست پیدا کند و به قهرمانی در این رقابت‌ها برسد.

این دیدار که با مصدومیت بیرانوند و تعویض او شروع شد و در ادامه با برخورد توپ به تیرک دروازه ایران همراه بود، در نیمه دوم با حملات بیشتری ادامه یافت که سردار زننده تک گل این دیدار بود و البته حاشیه ایجادشده بی‌دلیل توسط کنعانی‌زادگان در لحظات پایانی، مسابقه را به تنش و درگیری هم کشید.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند (۷ - پیام نیازمند)، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، روزبه چشمی، رامین رضاییان، مهدی قایدی (۴۶ - وحید امیری)، محمد محبی، سردار آزمون (۷۶ - محمد کریمی) و مهدی طارمی
ترکیب ازبکستان: اوتکیر یوسوپوف، خاجی اکبر علی جانف، فرخ سیفیف، اتابک شوکوروف، اودیل‌جان هامروبکوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، شرزود نصرالله‌اف، الدور شاهمرادف، استون اورونوف، عمر اشمرادف و عبدالله عبدالله‌اف.

نیمه نخست دیدار با ازبکستان، همان‌طور که تصور می‌شد، سخت و درگیرانه پیش رفت. تیم حریف حتی در یک صحنه توانست تیرک دروازه نیازمند را به لرزه دربیاورد و کار برای ملی پوشان گره خورد.

گل طلایی سردار

اما در نیمه دوم و روی تیزهوشی زوج همیشگی و خطرناک تیم ملی، سرانجام قفل دروازه اوتکر یوسوپوف باز شد تا تیم امیر قلعه‌نویی شروعی توفانی در نیمه دوم داشته باشد.

در دقیقه 48 مسابقه و پس از یک توپ‌گیری خوب توسط مهدی طارمی در سمت چپ زمین، او وارد محوطه جریمه شد و در شرایطی که چندین مدافع حریف را مقابل خود می‌دید، بهترین تصمیم ممکن را گرفت.

طارمی آقای گل پرتغال در این لحظه با یک پاس زمینی و در عرض، توپ را به سردار آزمون رساند و او با یک کنترل دیدنی با پای راست، عمر اشمورودوف را به طور کلی از جریان بازی خارج کرد و با یک شوت محکم و روی پا، توپ را به تور دروازه چسباند.

اوتکر یوسوپوف، سنگربان ازبک ها که در برابر شوت غافلگیرکننده آزمون سرجایش میخکوب شده بود، بر سر مدافعینش فریاد زد و در نمایی دورتر، سردار آزمون با خوشحالی به کنار زمین رفت تا گلزنی برابر این حریف سرسخت را جشن بگیرد.

طارمی جوایز مهم کافا را درو کرد

مهدی طارمی پس از فصل فوق‌العاده‌ای که در پورتو داشت و به آقای گلی در لیگ برتر پرتغال رسید و علاوه بر آن در رسیدن تیمش به قهرمانی در جام حذفی نقش مهمی داشت، در رقابت‌های ملی نیز درخشان ظاهر شد و توانست در تورنمت کافا به‌عنوان بهترین گلزن انتخاب شود.

ستاره ایرانی پورتو در نخستین بازی تیم ملی ایران در تورنمنت کافا مقابل افغانستان سه گل به ثمر رساند و روی یک گل تاثیرگذاری مستقیم داشت و پس از آن در دیدار برابر قرقیزستان نیز دوباره هت‌تریک کرد و نمایش درخشانی داشت که دیشب هم یک عملکرد مثبت دیگر برای رسیدن تیم ملی به برد ارائه داد.

طارمی در زمان اهدای جوایز، به‌عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد و علاوه بر آن با زدن ۶ گل در سه دیدار تیم ملی ایران، جایزه بهترین گلزن تورنمنت کافا را نیز دریافت کرد.

قلعه‌نویی: با این بازیکنان مربی ثروتمندی هستم!

امیر قلعه‌ نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، پس از پایان دیدار تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در نشست خبری با تبریک به تماشاگران دو تیم اظهار کرد: باید از تماشاگران دو تیم، به ویژه تماشاگران ایرانی، قدردانی کنم. ایرانی‌ها امشب ما را تنها نگذاشتند و قدردان آنها هستم.

او با اشاره به مصدومیت علیرضا بیرانوند و سعید عزت اللهی اظهار کرد: در همان دقایق ابتدایی با آن مصدومیت به تیم ما شوکی وارد شد و در طول بازی نگران وضعیت علیرضا بیرانوند بودیم. در بین دو نیمه با صحبت‌هایی که با بازیکنان داشتیم سعی کردیم آنها را از فضای ایجاد شده در نیمه نخست خارج کنیم، ضمن اینکه وظایف تاکتیکی را به آنها گوشزد کردیم.

یک گل به ثمر رساندیم و می‌توانستیم یکی-دو گل دیگر بزنیم و البته از آن طرف در بعضی صحنه‌ها هم حریف موقعیت‌های خوبی داشت. این دیدار، بازی‌ای بود که حریف هم می‌توانست پیروز شود، اما خدا را شکر ما برنده شدیم.

سرمربی تیم ملی با تبریک به فوتبال ازبکستان اظهار کرد: روز گذشته هم در نشست خبری پیش از بازی گفتم که فوتبال ازبکستان در حال پیشرفت است. این پیشرفت هم در فوتبال پایه است و هم در سطح بزرگسالان. قلعه‌نویی افزود: به غیر از نتیجه‌ای که به دست آمد، ما امروز یک پیروزی دیگر هم کسب کردیم. وقتی بیرانوند و عزت اللهی مصدوم شدند، به عزت‌اللهی گفتیم برای سلامتی‌ات تعویضت کنیم، اما او گفت که ادامه می‌دهم. وقتی شما چنین بازیکنانی دارید که با قلب‌شان برای تیم کشورشان بازی می‌کنند، شما مربی ثروتمندی هستید و من از بازیکنانم تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما