plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۳
کد مطلب : ۲۸۲۰۴

لیست نهایی تیم ملی ایران برای جام جهانی اعلام شد

کارلوس کی‌روش اسامی ۲۵ نفر از بازیکنان مورد نظرش برای شرکت در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را اعلام کرد. در لیست انتخابی کی‌روش، تیم ملی ایران برای اولین بار با چهار دروازه‌بان‌ به قطر اعزام می شود.
لیست نهایی تیم ملی ایران برای جام جهانی اعلام شد
به گزارش ایصال نیوز، لیست نهایی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی قطر اعلام شد.

این در حالی است که می‌توان امید ابراهیمی را بزرگ‌ترین غایب کاروان ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ دانست که با بدشانسی و مصدومیت بد موقع در جدال با نیکاراگوئه یکی از مهم‌ترین تورنمنت‌های دوران ورزشی خود را از دست داد.

پیش از این و طی دو ماه گذشته، سرمربی پرتغالی تیم ملی ۱۸ بازیکن از لیگ برتر را مورد آزمایش خود قرار داد و در نهایت به ۱۳ بازیکن ثابت داخلی رسید.

در یک ماه اخیر نیز سه بازیکن شاغل در لیگ قطر به اردو اضافه شدند و تعداد به ۱۶ نفر افزایش یافت. به این تعداد بازیکن ۱۴ لژیونر اضافه می‌شدند که مجموعه تیم ملی را ۳۰ نفره می‌کرد.

با این حال کارلوس کی‌روش پس از مصدومیت ابراهیمی، امید نورافکن، محمدرضا اخباری، سامان فلاح و میلاد سرلک را خط زد و ترجیح داد با ۲۵ بازیکن به جام جهانی برود.

۹ بازیکن تیم ملی برای اولین بار در جام جهانی شرکت می‌کنند. ۱۳ بازیکن برای دومین مرتبه و سه بازیکن سومین حضورشان در مسابقات جهانی است.

  براساس لیست سرمربی تیم فوتبال ایران در گروه دروازه‌بانان: علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، سیدحسین حسینی، پیام نیازمند.

مدافعان: رامین رضاییان، صادق محرمی، حسین کنعانی، سیدمجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، شجاع خلیل‌زاده، ابوالفضل جلالی، میلاد محمدی.

هافبک‌ها: روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، علی کریمی، احسان ‌صفی، سامان قدوس، وحید امیری، علی قلی‌زاده.

مهاجمان: علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد، سردار آزمون، مهدی طارمی و مهدی ترابی.

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از ورود به دوحه روز چهارشنبه در آخرین دیدار تدارکاتی‌اش پیش از جام جهانی به مصاف تونس خواهد رفت و ۳۰ آبان نیز در اولین بازی خود در این رقابت‌ها مقابل انگلیس قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما