plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۲۵۵۹

۵۷۰۰ نفر برای انتخابات شورایاری های تهران ثبت نام کردند

نایب رییس ستاد شورای شهر تهران گفت تاکنون ۵ هزار و ۷۰۰ نفر برای حضور در شورایاری ۳۵۲ محله شهر تهران ثبت نام کردند که از این تعداد ۳ هزار و ۱۸۶ نفر به شورایاری راه می یابند.
۵۷۰۰ نفر برای انتخابات شورایاری های تهران ثبت نام کردند
به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایرنا، سید آرش میلانی روز سه شنبه در نشست خبری که به منظور تبیین انتخابات شورایاری های شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: از این تعداد ثبت نام کنندگان ۲۰ درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند که نسبت به ترکیب فعلی جنسیتی شورایاران ۹ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران و شهرداری تهران تمرکز خاصی در این حوزه داشته است و تلاش می کنیم گروه های مختلف اجتماعی مشارکت بیشتری در این انتخابات داشته باشند.
میلانی با اشاره به ترکیب سنی شورایاری های شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر ۳۹ درصد شورایاران بین ۲۵ تا ۴۰ سال، ۴۰ درصد شورایاران بین ۴۱ تا ۵۵ سال، ۱۷ درصد شورایاران بین ۵۶ تا ۷۰ سال و ۳ درصد شورایاران نیز بالای ۷۰ سال سن دارند.

انتخابات شورایاری‌ها سیاسی نیست

میلانی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اینکه احزاب برای انتخابات فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: انتخابات شورایاری‌ها سیاسی نیست اما احزاب به عنوان یکی از نهادهای مهم، حق دارند که در اداره اداره شهر سهم داشته باشند.
وی افزود: فعالیت در شورایاری‌ها فعالیت داوطلبانه است و می‌تواند به عنوان کارورزی برای جوانان احزاب و سایر نهادها مورد توجه قرار گیرد.
به گفته میلانی در برخی کشورها که شهردار توسط شورایاران انتخاب می‌شود، ممکن است احزاب برای انتخاب شهردار، در انتخابات شورایاری حضور چشمگیر داشته باشند اما در انتخابات شورایاری شهر تهران شائبه سیاسی بودن با توجه به اینکه شورایاران پایین ترین سطح مدیریت محله هستند و در انتخاب شهردار نقش ندارند، بی معناست.

انتخابات شورایاری قانون است

میلانی در ادامه با اشاره به ساز و کار قانونی شدن انتخابات شورا یاری های شهر تهران گفت: این انتخابات باید مصوبه مجلس را داشته باشد و نهادها متعدد باید بپذیرند که انجمن محل تشکیل شود و شورایاری ها تثبیت داشته باشند.
وی گفت: در حال حاضر شورای عالی استان ها مصوبه ای را به هیئت دولت ارائه کرده است که در حال بررسی است.
وی گفت: در این دوره خاص (دوره پنجم) مجوز قانونی برگزاری انتخابات شورایاری‌ها اخذ شده است و استانداری تهران و فرمانداری تهران با ستاد شورایاری ها همکاری دارند اما در چشم انداز انجمن محله تلاش می‌کنیم که انتخابات شورایاری ها تثبیت شود.
وی گفت: باید این مسئله در دوره جاری مجلس شورای اسلامی مطرح شد و به نتیجه برسد.

رد صلاحیت های انتخابات شورایاری سیاسی نیست

میلانی در ادامه با اشاره به رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات شورایاری های شهر تهران گفت: داشتن عدم سوء پیشینه برای این افراد ضروری است و افرادی که انتخاب می شوند باید در محله دارای حسن شهرت باشند.
وی افزود: کسانی که امنیت اجتماعی محلات را دچار مشکل کرده اند رد صلاحیت می‌شوند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در مورد احراز صلاحیت نامزدها از نیروی انتظامی کمک خواهیم خواست تا در این حوزه دچار مشکل نشویم.
وی ادامه داد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران نیز کمتر از ۱۰۰ نفر از کاندیداها رد صلاحیت شدند و در آن زمان نیز ردصلاحیتها سیاسی نبود.

یک هزار و ۸۰۰ صندوق رای مردم را جمع آوری می کنند

میلانی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه چه تعداد صندوق رای در نظر گرفته شده است، گفت: این آمار از سوی ستاد اجرایی به طور قطعی اعلام می شود اما تاکنون یک هزار و ۸۰۰ صندوق رای در نظر گرفته شده است.

رای اتوبوسی ناقض حق ساکنان محله است
وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران دراین خصوص که در برخی محلات به طور اتوبوسی رای داده می‌شود، گفت: رای دادن اتوبوسی ناقض حق ساکنان محله است و مردم محله باید در خصوص دقت داشته باشند.
وی گفت: مشخص شده است که در زمان ثبت نام افراد شرکت کننده باید محل اخذ رای خود را مشخص کنند.
وی تأکید کرد: مردم محلات باید دقت کنند چرا که اگر شورایاری نماینده واقعی مردم باشد نسبت به محله حساس است و مقابل آسیب‌های احتمالی در اثر تصمیم گیری ها را خواهد گرفت.

منطقه ۹ کمترین متقاضی برای شورایاری را دارد

میلانی در ادامه با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان انتخابات شورایاری های شهر تهران گفت: تاکنون منطقه ۹ کمترین میزان مشارکت داشته است اما در منطقه ۵ شاهد حضور بیشترین متقاضی برای انتخابات شورایاری‌ها بوده ایم.
وی گفت: در منطقه ۱۱ نیز تعداد متقاضیان به حد نصاب نرسیده بود که با تلاش شهردار و مدیریت شهری و تبلیغات این آمار به ۲۱۵ نفر رسیده است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما