plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۳۶۸۱۴
در خطبه‌های نماز جمعه تهران

حاج علی اکبری: داوطلبان انتخابات از تولید توقعات غیرمنطقی دوری کنند

شنبه بعد از انتخابات همه برنده خواهیم بود
امام جمعه موقت تهران با اشاره به مدت زمان تبلیغات کاندیداهای انتخابات، گفت: کاندیداها مواجهه خردمندانه و اخلاقی را مد نظر قرار دهند و با پرهیز از دوقطبی سازی کاذب و با نمایش یک رقابت اخلاقی از تولید توقعات غیر منطقی، سیاه نمایی و زیر سئوال بردن دستاوردها دوری کنند.
حاج علی اکبری: داوطلبان انتخابات از تولید توقعات غیرمنطقی دوری کنند
به گزارش سرویس استان تهران ایصال نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه مقدمات خوبی برای برگزاری انتخابات انجام شده است و ۷۵ درصد از کاندیداها تایید صلاحیت شده‌اند، افزود: انتخابات برای ملت ما اتفاق شیرینی است که هدیه خداوند اهل بیت و شهدا به ما است.

وی با بیان اینکه انتخابات هوای تازه و نشاط در جامعه است، تصریح کرد: در انتخابات امکان دست به دست شدن قدرت در عرصه‌های مختلف به وجود می‌آید که مصداق امر جامع است و یکی از برترین مصادیق مسئولیت اجتماعی مشترک به شمار می‌رود.

حاج علی اکبری با بیان اینکه انتخابات پیش رو آوردگاه بزرگی برای ملت ایران است، خاطرنشان کرد: همه خوبان و دوستداران انقلاب به حضور آگاهانه و پرشور برای انجام این رسالت بزرگ دعوت می‌کنند و امام راحل نیز حضور در انتخابات در هر شرایطی را یک واجب بزرگ می‌دانستند و ترک آن را گناه کبیره عنوان می‌کردند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر دشمنان و کل جریان ضد انقلاب و ضد ایران زیر پرچم کفر جهانی، پرچم مقابله با انتخابات را به دست گرفته‌اند و بیش از ۵۰۰ شبکه کثیف علیه انتخابات سخن پراکنی می‌کنند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید همت گفت: شهید همت می‌گفتند هر وقت تردید داشتید ببینید آتش دشمن کجا را هدف قرار داده است و آنجا همان جبهه خودی است، امروز آتش دشمن علیه انتخابات است.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: امیدواریم به لطف پروردگار در جمعه آینده که جمعه وحدت، آگاهی، زمان شناسی و دشمن شناسی است، ملت عزیز یک بار دیگر در این تاریخ مشعشع و پرافتخار صحنه دیگری از حماسه بزرگ دشمن شکن را خلق خواهند کرد و تصویر ایران قوی و ایران فردا را پیش روی بشریت قرار خواهند داد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در هفته حساس تبلیغات قرار داریم، گفت: ان شاءالله کاندیداها مواجهه خردمندانه و اخلاقی را مد نظر قرار دهند و با پرهیز از دوقطبی سازی کاذب و با نمایش یک رقابت اخلاقی از تولید توقعات غیر منطقی، سیاه نمایی و زیر سئوال بردن دستاوردها دوری کنند.

حاج علی اکبری ادامه داد: ما هم فرصت را غنیمت می‌شماریم و به مطالعه بررسی و مشورت خواهیم پرداخت تا با قصد غربت به دنبال افرادی مومن، انقلابی، پاکدست، خوش سابقه، کارآمد و در خط انقلاب اسلامی باشیم و آنها را شناسایی کنیم و از همه حق خود در انتخابات استفاده کنیم؛ یعنی در تهران به ۱۶ نفر و در خبرگان به ۳۰ نفر رای دهیم و دیگران را هم به حضور در انتخابات دعوت کنیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: ان شاءالله در شنبه بعد از انتخابات نیز با بردباری و مهربانی و رفاقت همه برنده خواهیم بود و برد اصلی برای رهبری و ملت عزیز ایران خواهد بود.

حاج علی اکبری در بخش دیگری از خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران به موضوع جنگ غزه به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام و جهان بین‌الملل اشاره کرد و گفت: جنگ غزه بعد از ۱۴۰ روز به نمایشگاه بزرگ شکست‌های گوناگون استکبار جهانی تبدیل شده است و رژیم غاصب در ۷۵ سال عمر نحس خود هیچ وقت انقدر ضربه نخورده بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دیگر چیزی به نام رژیم جعلی، واقعیت خارجی ندارد و دچار مرگ مغزی شده است، ادامه داد: این رژیم جعلی با زور تنفس مصنوعی، ارسال سلاح و فضاسازی رسانه‌ای این پیکر متعفن را نگهداری می‌کند که این نمایش به جایی نمی‌رسد.

وی با اشاره به نسل کشی و جنایات جنگی در غزه که محصول مشترک کمپانی لیبرال دموکراسی غرب و مجامع بین‌الملل و سکوت خیانت بار دولت‌های به اصطلاح اسلامی است، اظهار کرد: با ایستادگی ملت مظلوم غزه نه فقط عزت و شکوه این مردم مظلوم و اسلام و قرآن به جهانیان نشان داده می‌شود، بلکه باعث ایجاد بیداری فطری عمومی برای مردمان گرفتار در چنبره استعمار شده‌ است و امروز حمایت از ملت فلسطین به نماد روشنفکری در جهان تبدیل شده است.

حاج علی اکبری همچنین به حضور ملت شکور و صبار ایران در حماسه بزرگ چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ملت ایران کاری کارستان کردند و مانور قدرت و زمان شناسی و دشمن شناسی را به جهان نشان دادند و خداوند پاداش حضور آنها را با بارش رحمت و لطف الهی در سراسر میهن اسلامی داد.

وی همچنین به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: رایحه دل انگیز قرآن در کشور ما به برکت انقلاب اسلامی استشمام می‌شود و ان شاءالله به توصیه رهبری برای انس بیشتر با قرآن گوش جان بسپاریم.

امام جمعه موقت تهران به روز نیمه شعبان و روز سربازان گمنام امام زمان اشاره کرد و گفت: عزیزانی که در وزارت اطلاعات این مدال پرافتخار را از امام راحل دریافت کرده‌اند امروز دژ محکمی در برابر تهدیدات سیاسی، امنیتی، نظامی و فرهنگی هستند.

حاج علی اکبری ادامه داد: وزارت اطلاعات در جمهوری اسلامی به یکی از قدرت‌های بزرگ اطلاعاتی در منطقه و جهان تبدیل شده است که مزیت آن اخلاص، تدین، روحیه جهادی و مردم پایه بودن است و از فناوری‌های جدید به شکل بومی در برابر تهدیدات استفاده می‌کنند. اخیرا شاهد پیروزی‌شان در عملیاتی پیچیده در شناسایی و دستگیری عوامل دشمن در ۲۸ کشور جهان بودیم که کار بسیار بزرگی بود.

حاج علی اکبری در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران نیز به برکات و فضائل ماه شعبان و شب نیمه ماه شعبان اشاره کرد و گفت: در سحر پرنور شب نیمه شعبان کسی متولد شد که آب حیات برای بشریت است و وعده خلافت مومنان و حاکمیت اسلام ناب محمدی و عدالت سراسری در جهان به دست او محقق می‌شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: امسال نیمه شعبان را در حالی جشن می‌گیریم که به حمد خدا بزرگترین انقلاب اسلامی معاصر به چهل و پنجمین سال پیروزی خود رسیده است. از طرف دیگر نیمه شعبان را در حالی جشن می‌گیریم که محیط زیست فرهنگی بشر گرفتار خطر نابودی و انقراض نسل با پراکندن ویروس بی‌عفتی و زیر سئوال بردن پیوند خانواده شده است و همچنین اتفاقات فلسطین و غزه از جاهلیت مدرن پرده‌برداری کرده است. در حالی که به شکر خدا، ولایت فقیه که به عنوان نایب امام زمان  است در کشور ما پرچم انتظار فرج و بشارت دهنده روز بزرگ را برفراشته است. ا یسنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما