plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
کد مطلب : ۳۷۰۹۳
سرپرست دادسرای امور جنایی تهران اعلام کرد

11 کشته و زخمی در انفجار یک خانه با مواد محترقه چهارشنبه سوری

شدت صدمات مجروحان بالاست
انفجار یک خانه با مواد محترقه چهارشنبه سوری در خیابان ۱۵ خرداد شرقی 1 کشته و 10 زخمی برجای داشت. با حضور در صحنه حادثه و در بررسی های ابتدایی از سوی دادسرای امور جنایی تهران مشخص شد که این حادثه بخاطر وجود مواد محترقه صورت گرفته است و ساختمان 2 طبقه در راستای این انفجار تخریب شده است.
11 کشته و زخمی در انفجار یک خانه با مواد محترقه چهارشنبه سوری
به گزارش سرویس استان تهران ایصال نیوز، محمد شهریاری معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در خصوص حادثه انفجار خانه ای 2 طبقه در خیابان ۱۵ خرداد شرقی، کوچه کریمی، کوچه شهید بیگ زاده، پلاک ۸ تهران در یوم جاری گفت: ساعت ۱۲دقیقه ظهر امروز خبر انفجار خانه ای 2 طبقه به فوریت های پلیسی اعلام شد که با حضور تیم های قضایی، پلیسی و عوامل اورژانس و آتش نشانی و اعلام خبر مرگ یک مرد در این حادثه دلخراش ماجرا به دادسرای امور جنایی تهران مخابره شد.

وی افزود: با حضور در صحنه حادثه و در بررسی های ابتدایی از سوی دادسرای امور جنایی تهران مشخص شد که این حادثه بخاطر وجود مواد محترقه صورت گرفته است و ساختمان 2 طبقه در راستای این انفجار تخریب شده است.

شهریاری ادامه داد: ماموران آتش نشانی پس از عملیات پیکر یک مرد ابتدا بیرون کشیده شد و 10 زن و مرد دیگر که به شدت دچار سوختگی و مصدویت قرار گرفته بودند به بیمارستان منتقل شدند.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران به رکنا گفت:پرونده برای تحقیقات به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد و در این زمینه سه نفر بازداست شدند.

 شهریاری در ادامه به تبیین سیاست جنایی تقنینی و قضایی در این خصوص پرداخت و اعلام نمود:

با توجه به اینکه در نزدیکی مراسم چهارشنبه سوری هستیم و جوانان و نوجوانان برای حضور در این مراسم جان خود و دیگران شهروندان را به خطر می اندازند عنوان داشت: نگهداری مواد محترقه و آتش زا و استفاده از آنان طبق قانون جرم محسوب شده و با متخلفان برخورد شدید قانونی صورت می گیرد.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در خصوص مفاد قانونی استفاده از مواد منفجره و محترقه به شرح ذیل اعلام کرد.

مجازات ها:

۱- واردکردن مواد منفجره و مواد محترقه به کشور ممنوع است مگر با اجازه دولت و چنانچه اشیاء مذکور را بدون اجازه وارد کشور نماید درصورتی‌که مرتکب، مسلح نباشد در مورد مواد منفجره به حبس جنایی درجه یک از ۳ تا ۱۰ سال و در مواد محترقه به حبس عادی از ۳ ماه تا ۳ سال محکوم می‌شود.

۲- خریدوفروش یا نگهداری یا حمل‌ونقل و مخفی‌کردن یا ساختن مواد منفجره یا مواد محترقه به طور غیرمجاز ممنوع است و مرتکب، حسب مورد مشمول مقررات مذکور در بالا می‌گردد. (قسمتی از ماده ۱ قانون تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و قاچاقچیان مسلح)

۳- هر کس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیرمتعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی گردد یا مردم را از کسب‌وکار باز دارد به حبس از ۳ ماه تا ۱ سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

۴- هر کس در اماکن عمومی یا معابر متعرض یا مزاحم اطفال یا زنان بشود یا با الفاظ و حرکات مخالف شؤون و حیثیّت، به آنان توهین نماید، به حبس از ۲ تا ۶ ماه و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

۵- هرگاه جرایم مذکور در نتیجه توطئه قبلی و دسته‌جمعی واقع شود هر یک از مرتکبین به حداکثر مجازات مقرر محکوم خواهد شد.

قانون تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، فصل ۱۷، ماده ۶۱۸و ۶۲۰)/ رکنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما