plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۳۳۳۰۱

اُفت روبل روسیه در مقابل دلار و رسیدن به پایین ترین حد در ۱۵ ماه گذشته

با گذشت ۱۶ ماه از حمله روسیه به اوکراین، تنش سیاسی ناشی از شورش ناکام گروه واگنر باعث تضعیف روبل روسیه در مقابل دلار شد. معاون بانک روسیه گفت: کاهش درآمدهای صادراتی و تراز پرداخت ها تعیین کننده تضعیف روبل است.
اُفت روبل روسیه در مقابل دلار و رسیدن به پایین ترین حد در ۱۵ ماه گذشته
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، روبل روسیه در روز جمعه برای اولین بار در بیش از ۱۵ ماه گذشته از مرز ۸۹ در برابر دلار گذشت، زیرا نگرانی‌های مربوط به ریسک سیاسی داخلی پس از یک شورش مسلحانه ناقص آخر هفته و عدم وجود هیچ گونه محرک‌های حمایتی روبل را تحت تأثیر قرار داده و باعث کاهش ارزش روبل شد.

روبل پس از رسیدن به ۸۹.۳۲۷۵ که پایین‌ترین نقطه از ۲۹ مارس ۲۰۲۲ بود، ۱.۸ درصد در برابر دلار ضعیف‌تر شد و به ۸۹.۱۵ رسید.

روبل همچنین در برابر یورو ۱.۸ درصد افت کرد و در ۹۶.۷۴ معامله شد که پایین ترین سطح در ۱۵ ماه گذشته است و در برابر یوان نیز ۱.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۲.۲۳ رسید که پایین ترین سطح در بیش از ۱۴ ماه است.

آلور بروکر در یادداشتی اعلام کرد که روبل همچنان به فروپاشی ادامه می دهد. علیرغم تثبیت نفت، دیروز ۱.۴ درصد دیگر از ارزش خود را از دست داد. هدف جفت ارز دلار-روبل حدود ۹۰ است و احتمالاً محقق خواهد شد.

در ۱۶ ماه پس از حمله روسیه به اوکراین، کنترل سرمایه به روبل در برابر ریسک های ژئوپلیتیک کمک کرد، اما شورش ناقص آخر هفته یوگنی پریگوژین، به سمت مسکو در بازارها طنین انداز شد و پرسش هایی را در مورد تسلط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین بر قدرت ایجاد کرد.

الکسی زابوتکین، معاون بانک روسیه گفت: کاهش درآمدهای صادراتی و تراز پرداخت ها تعیین کننده تضعیف روبل است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما