plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۷
کد مطلب : ۳۳۱۸۱

پایان مأموریت؛ واگنر با پیشنهاد بلاروس برای توقف درگیری و خروج از روسیه موافقت کرد

خبرهای تأیید نشده درباره استعفای شویگو از وزارت دفاع روسیه
سرویس مطبوعاتی رئیس جمهور بلاروس گزارش داد، پریگوژین پیشنهاد لوکاشنکو برای توقف تحرکات گروه واگنر در روسیه و برداشتن گام های بیشتر برای تنش زدایی را پذیرفت. پوتین پرونده جنایی علیه پریگوژین را لغو کرد.
پایان مأموریت؛ واگنر با پیشنهاد بلاروس برای توقف درگیری و خروج از روسیه موافقت کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، سرویس مطبوعاتی لوکاشنکو شامگاه شنیه اعلام کرد که در حال حاضر پیش‌نویس گزینه قابل قبولی برای حل و فصل وضعیت گروه "واگنر" با ضمانت‌های امنیتی برای مبارزان آن وجود دارد.

بر اساس اعلام ریاست جمهوری بلاروس، گفت‌گوی لوکاشنکو با پریوگوژین با هماهنگی ولادیمیر پوتین انجام شد است.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند برای پایان شورش گروه واگنر یکی از نکات توافق با این گروه، انجام برخی تغییرات در وزارت دفاع روسیه بوده است.

پس از این توافق، رئیس گروه واگنر در پیامی صوتی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده، به نیروهای خود دستور داد با هدف جلوگیری از خونریزی، به پایگاه‌های خود بازگردند.

یوگنی پریگوژین افزود: در حالی که در ۲۰۰ کیلومتری مسکو بودیم، تصمیم گرفتیم برای جلوگیری از خونریزی در روسیه، نیروهای واگنر را به اردوگاه های خود برگردانیم.

منابع خبری روسیه گزارش دادند که خودروهای زرهی ونفربرهای وابسته گروه واگنر در حال ترک خیابان‌های روستوف هستند.

کرملین: پرونده جنایی علیه پریگوژین لغو شد

پس از اعلام عقب نشینی گروه واگنر از روستوف، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه از تلاش‌های «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در جریان شورش گروه واگنر قدردانی کرد.

وی گفت که پرونده جنانی علیه پریگوژین، رئیس گروه واگنر لغو خواهد شد و وی روسیه را به مقصد بلاروس ترک خواهد کرد و کرملین کاری را که پریگوژین در آنجا انجام خواهد داد تعیین نخواهد کرد.

سخنگوی کرملین همچنین گفت که هیچگونه اقدام قضایی علیه افراد مسلح گروه واگنر که در این شورش حضور داشته و وارد اراضی روسیه شدند، انجام نخواهد شد.

وی اضافه کرد: «اجتناب از خونریزی مهمتر از مجازات افراد بوده و ما نمی‌دانیم که پریگوژین در حال حاضر کجا حضور دارد».

پسکوف اضافه کرد نظامیان گروه واگنر که تمایل به ادامه حضور در نبرد (با اوکراین) دارند می‌توانند با وزارت دفاع قرارداد امضا کنند.

بر اساس اعلام ریاست جمهوری بلاروس، گفت‌گوی لوکاشنکو با پریوگوژین با هماهنگی ولادیمیر پوتین انجام شد است.

خبرهای تأیید نشده درباره استعفای شویگو

برخی منابع خبری می‌گویند یوگنی پریگوژین فرمانده گروه نظامی خصوصی واگنر که پیشتر سرگئی شویکو وزیر دفاع روسیه را به «خیانت» به دلیل خودداری از تأمین سلاح برای واگنر در باخموت متهم کرده بود، اکنون در چارچوب توافق با رئیس جمهور بلاروس برای توقف شورش در روسیه، استعفای شویگو را خواستار شده است.

گفته می‌شود که فرمانده واگنر در جریان مذاکرات با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس برای توقف شورش در روسیه، همچنین خواستار استعفای والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه شد.

ریاست جمهوری بلاروس اعلام کرد که یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر پیشنهاد الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس برای توقف پیشروی نیروهایش به سمت مسکو را پذیرفت.

همزمان رئیس گروه واگنر در یک پیام صوتی اعلام کرد که به منظور جلوگیری از ریخته شدن خون، نیروهای خود را به پایگاه‌هایش باز می‌گرداند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما