plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۲۵۹۸۱

سالگرد سیطره طالبان بر کابل؛ متقی از بازگشت امنیت به افغانستان میگوید

وزیر خارجه دولت طالبان در اولین سالگرد تصرف کابل به دست طالبان، با بیان اینکه این گروه در یک سال گذشته در معرض فشارهای گسترده‌ای قرار گرفت، عنوان داشت: ما توانستیم امنیت را به سراسر افغانستان برگردانیم.
سالگرد سیطره طالبان بر کابل؛ متقی از بازگشت امنیت به افغانستان میگوید
به گزارش ایصال نیوز، امیرخان متقی، وزیر خارجه حکومت طالبان در مصاحبه با الجزیره گفت: ما نیروهای طالبان را در صفوف نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ادغام کردیم و برای تشکیل یک ارتش قدرتمند تلاش می‌کنیم.

وی گفت بیش از ۱۴ هزار زن در بخش درمان و ۹۲ هزار تن در بخش آموزش و بخش‌های دیگر فعالیت می‌کنند. وزیر خارجه طالبان عنوان داشت: دودستگی‌هایی در داخل طالبان وجود ندارد و این شایعه‌ها از سال‌ها قبل مطرح بوده است. سیاست ما دارای توازن است و برای متحد کردن تمامی طرف‌های افغان تلاش می‌کنیم.

وزیر خارجه طالبان افزود: ما عفو عمومی را در حق هرکس که در دولت سابق فعالیت کرده بود و علیه ما سلاح در دست گرفته بود، صادر کردیم.

متقی افزود: ما مخالفان را به بازگشت دعوت می‌کنیم. مسئولانی سابق هست که در حال حاضر در پست‌های دولتی فعالیت دارند.

وزیر خارجه طالبان عنوان داشت: ما از آمریکا می‌خواهیم که اموال بلوکه شده ما را آزاد کند و حق مردم افغان را به رسمیت بشناسد.

وی تصریح کرد: ما روابط خوبی با آمریکا داریم. ما روابط رسمی با بیش از ۱۶ کشور داریم.

گفتنی است؛ نیروهای طالبان امروز دوشنبه 24 مردا و در اولین سالگرد به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان و تصرف کابل اقدام به برافراشتن پرچم طالبان در خیابان ها و برگزاری رژه جشن پیروزی به شیوه خود در خیابان اصلی کابل کردند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما