plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹
کد مطلب : ۱۸۳۲۷

پوتین: وضعیت افغانستان را دنبال می کنیم اما مداخله نمی کنیم

رئیس جمهور روسیه دستور تقویت امنیت روسیه در تمامی زمینه ها را صادر کرد
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با اشاره به صدور فرمان تامین و تقویت امنیت روسیه در تمامی زمینه ها گفت: اوضاع در افغانستان را دنبال می کنیم، اما مداخله نمی کنیم چه برسد به ورود به درگیری های نظامی.
پوتین: وضعیت افغانستان را دنبال می کنیم اما مداخله نمی کنیم
به گزارش ایصال نیوز، ولادیمیر پوتین در نشست حزب "روسیه واحد" در خصوص اوضاع در افغانستان گفت: "وضعیت سخت و هشدار دهنده ای در افغانستان ایجاد شده است. ما به دقت این اوضاع را دنبال می کنیم و در همکاری با متحدان خود در قالب پیمان امنیت جمعی جدی هستیم.

پوتین تصریح کرد: واضح است که ما در امور داخلی افغانستان مداخله نخواهیم کرد چه برسد به اینکه نیروهای مسلح خود را در درگیری "همه علیه همه" دخالت دهیم. به نظر من در درگیری که چند دهه در این کشور ادامه داشته است، این چیزی است که اتفاق می افتد."

رئیس جمهور روسیه در ادامه سخنرانی در نشست حزب "روسیه واحد" گفت: "اقدامات هماهنگ همه مقامات بسیار مهم است. من از دولت، وزارت امور خارجه روسیه، نیروهای امنیتی و نمایندگان پارلمان می خواهم که فعالیت در همه زمینه های کلیدی تامین امنیت کشور و شهروندان را تقویت کنند."

وی خاطر نشان کرد: "این خطر وجود دارد که تروریست های گروهک های مختلف که به افغانستان پناه برده اند از هرج و مرجی که همکاران غربی ما بعد از خود باقی گذاشته اند، استفاده کنند و سعی کنند تا تشدید اقداماتی  را در کشورهای همسایه آغاز کنند و این تهدیدی مستقیم برای کشور ما است؛ درست مانند افزایش احتمالی قاچاق مواد مخدر، تشدید مشکل مهاجرت غیرقانونی. تمامی این موارد برای ما تهدید به شمار می آید."

گفتنی است ده روز قبل در ۱۵ آگوست، شبه نظامیان طالبان پس  از تصرف سریع شهرهای افغانستان، وارد کابل پایتخت افغانستان شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفتند و یک روز بعد، محمد نعیم نماینده دفتر سیاسی طالبان، با اعلام عفو عمومی گفت که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت در این کشور در آینده نزدیک روشن خواهد شد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما