plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۱۸۱۳۷

سخنگوی طالبان: تمام دیپلمات‌های خارجی از جمله ایران در امنیت هستند

روسیه: کابل گفتگو با طالبان را به تاخیر نیندازد
سخنگوی طالبان تاکید کرد: تمامی دیپلمات ها از جمله جمهوری اسلامی ایران در امنیت هستند و کسی با آنها کاری ندارد. فرستاده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت: تخلیه سفارت روسیه در کابل در دستورکار نیست و کابل گفتگو با طالبان را به تاخیر نیندازد.
سخنگوی طالبان: تمام دیپلمات‌های خارجی از جمله ایران در امنیت هستند
به گزارش ایصال نیوز، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با پیک افغانستان گفت: تصریح می‌کنیم که تمام دیپلمات های کشورهای خارجی که در افغانستان بوده در امنیت هستند و با هیچ مشکلی مواجه نمی شوند، به خصوص دیپلمات های کشور جمهوری اسلامی ایران که در هرات و سایر مناطق هستند از امنیت برخوردارند و کسی با آنها کاری ندارد.

سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد: ما هم به امنیت آنها اولویت داده و متوجه هستیم، مشکلی ان‌شاءالله نخواهد بود.

*ضمیر کابلف: تخلیه سفارت روسیه در کابل در دستورکار نیست/کابل گفتگو با طالبان را به تاخیر نیندازد

از سوی دیگر فرستاده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت، مساله تخلیه سفارت این کشور در کابل همزمان با نزدیک شدن طالبان به پایتخت افغانستان در دستور کار نیست.

به گزارش خبرگزاری تاس، ضمیر کابلف، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت: با توجه به پیشروی‌های طالبان در مناطق نزدیک به کابل، برخی از کشورها سفارتخانه‌های خود را تخلیه کرده یا تعداد پرسنل را کاهش داده‌اند اما روسیه چنین قصدی ندارد. طالبان فرصتی برای تصرف کابل در آینده‌ای قابل پیش‌بینی ندارد.

وی ادامه داد: تاخیر کابل در آغاز گفتگوهای صلح با طالبان اوضاع در افغانستان را وخیم‌تر می‌کند. یک طرف قضیه توافق و طرف دیگر آن اجرای آن است. این مساله نه فقط به طالبان بلکه به دولت کنونی افغانستان نیز بستگی دارد که باید در نهایت به این مساله پی ببرد و مذاکراتی جامع و اساسی داشته باشد. هرقدر که دولت کابل در گفتگوها با طالبان تاخیر بیندازد، اوضاع در افغانستان وخیم‌تر و بدتر می‌شود.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما