plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۱۸۴۶۳

طالبان: پس از 19 سال یک محیط امنیتی بی سابقه در افغانستان ایجاد کردیم

آمریکا تلاش می‌کند ما را وحشی نشان دهد
معاون فرمانده طالبان در منطقه مرکزی افغانستان اعلام کرد که پس از 19 سال یک محیط امنیتی بی سابقه در افغانستان ایجاد کرده‌اند.
طالبان: پس از 19 سال یک محیط امنیتی بی سابقه در افغانستان ایجاد کردیم
سید عبدالبشیر صابری، معاون فرمانده طالبان در منطقه مرکزی افغانستان و مسئول کابل و شهرستان‌های اطراف آن در گفت‌وگویی اظهار داشت: «24 سال است که در کنار طالبان هستم، طالبان قدرتمندترین امپراتوری جهان را شکست داده و کنترل شهر کابل را در دست گرفت؛ پس از 19 سال یک محیط امنیتی بی سابقه در افغانستان ایجاد کردیم».

-«امنیت صد در صد برقرار شد»

صابری مدعی شد: پس از اینکه طالبان کنترل کابل را به دست گرفت امنیت صد در صد برقرار شد. طالبان خدمتگزار مردم است و اکنون همه می‌توانند آزادانه بدون هیچ ترسی در شهر بگرندند».

-«آماده مقابله با داعش هستیم»

این مسئول گروه طالبان همچنین اضافه کرد: «حدود 40 سال است که بسیاری از کشورها، قدرت و سلاح‌های خود را در افغانستان امتحان کرده‌اند. ما مانند گذشته آماده مبارزه با آنها (داعش) از هر لحاظ هستیم؛ ما جهاد خواهیم کرد».

به گفته وی «حملات تروریستی در نزدیکی فرودگاه کابل توسط سربازان آمریکایی انجام گرفت، ایالات متحده پیشتر از چنین حمله‌ای با خبر بود، هدف آنها تحقیر وجهه اسلام است. داعش جاسوس ایالات متحده است. ما به جهاد علیه آنها مانند گذشته ادامه خواهیم داد. جوانان افغان باید به صفوف طالبان بپیوندند و به وطن خود خدمت کنند، این غیرقابل قبول است که یک کشور خارجی بیاید و بخواهد وطن تو را اصلاح کند».

- «آمریکا تلاش می‌کند ما را وحشی نشان دهد»

به باور وی «وطن مادر معنوی انسان است و هرکس به آن خیانت کند به مادرش خیانت کرده است. تلاش مردم برای فرار از کشور در فرودگاه که از بال هواپیماهای آمریکایی آویزان شده بودند، شرم آور است. آمریکا تلاش می‌کند ما را وحشی نشان دهد، اما آنها به این کشور آمده و از سلاح‌های بزرگ خود استفاده می‌کنند و و غیرنظامیان را می‌کشند. حالا همه ببینند ما وحشی هستیم یا آمریکا؟ ما وحشی نیستیم، ما به جهان خدمت می‌کنیم. این پروپاگاندای رسانه‌های غربی است. دیگر جایی برای چنین تبلیغاتی وجود ندارد. جهان می‌بیند که خداوند بوسیله ما ابرقدرتی مانند آمریکا در افغانستان را شکست داد».

- «ما جنگجو نیستیم، ما خواستار امنیت مردم هستیم»

معاون فرمانده طالبان در منطقه مرکزی افغانستان در ادامه افزود: «طالبان قصد جنگ با مردم پنجشیر را ندارد، پنجشیر از هر طرف محاصره شده و اعضای طالبان از ولایات مختلف در آن منطقه گرد هم آمده‌اند. اگر بجنگیم، می‌توانیم پنجشیر را در عرض یک ساعت بگیریم. ما جنگجو نیستیم، ما خواستار امنیت مردم هستیم. مسئله پنجشیر نیز از طریق مذاکره حل خواهد شد».

وی ضمن ادعای آنکه پس از حمله تروریستی در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی، سربازان آمریکایی غیرنظامیان را با اسلحه کشتند، گفت: «این آمریکایی‌ها هستند که این حمله را ترتیب دادند. برای آنها کشتن و شهید کردن کار سختی نیست. دنیا این را می‌بیند».

صابری مدعی شد که «طالبان مدافعان واقعی حقوق زنان در افغانستان است، گفت: هیچ مانعی برای اشتغال زنان در چارچوب احکام اسلامی وجود ندارد. زیرا ما به زنان به عنوان مادر نگاه می‌کنیم و برای آن‌ها ارزش قائل هستیم. این غربی‌ها هستند که زنان را تحقیر می‌کنند».

انتهای پیام/*
۰
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما