کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سالگرد سیطره طالبان بر کابل؛ متقی از بازگشت امنیت به افغانستان میگوید

ایسنا , 24 مرداد 1401 ساعت 17:32

وزیر خارجه دولت طالبان در اولین سالگرد تصرف کابل به دست طالبان، با بیان اینکه این گروه در یک سال گذشته در معرض فشارهای گسترده‌ای قرار گرفت، عنوان داشت: ما توانستیم امنیت را به سراسر افغانستان برگردانیم.


به گزارش ایصال نیوز، امیرخان متقی، وزیر خارجه حکومت طالبان در مصاحبه با الجزیره گفت: ما نیروهای طالبان را در صفوف نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ادغام کردیم و برای تشکیل یک ارتش قدرتمند تلاش می‌کنیم.

وی گفت بیش از ۱۴ هزار زن در بخش درمان و ۹۲ هزار تن در بخش آموزش و بخش‌های دیگر فعالیت می‌کنند. وزیر خارجه طالبان عنوان داشت: دودستگی‌هایی در داخل طالبان وجود ندارد و این شایعه‌ها از سال‌ها قبل مطرح بوده است. سیاست ما دارای توازن است و برای متحد کردن تمامی طرف‌های افغان تلاش می‌کنیم.

وزیر خارجه طالبان افزود: ما عفو عمومی را در حق هرکس که در دولت سابق فعالیت کرده بود و علیه ما سلاح در دست گرفته بود، صادر کردیم.

متقی افزود: ما مخالفان را به بازگشت دعوت می‌کنیم. مسئولانی سابق هست که در حال حاضر در پست‌های دولتی فعالیت دارند.

وزیر خارجه طالبان عنوان داشت: ما از آمریکا می‌خواهیم که اموال بلوکه شده ما را آزاد کند و حق مردم افغان را به رسمیت بشناسد.

وی تصریح کرد: ما روابط خوبی با آمریکا داریم. ما روابط رسمی با بیش از ۱۶ کشور داریم.

گفتنی است؛ نیروهای طالبان امروز دوشنبه 24 مردا و در اولین سالگرد به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان و تصرف کابل اقدام به برافراشتن پرچم طالبان در خیابان ها و برگزاری رژه جشن پیروزی به شیوه خود در خیابان اصلی کابل کردند.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 25981

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/25981/سالگرد-سیطره-طالبان-کابل-متقی-بازگشت-امنیت-افغانستان-میگوید

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir