plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۲۳۷۰۶
با ورود قاطع رئیس کل دادگستری البرز و مشارکت جهاد کشاورزی استان البرز

قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز، مانع از تغییرکاربری ۸۰ هکتار از اراضی زراعی و باغ‌های ساوجبلاغ شد

بازداشت یکی از مدیران شرکت توزیع برق البرز به دلیل واگذاری اشتراک غیرمجاز به ویلاها
رئیس کل دادگستری البرز از جلوگیری از تغییرکاربری ۸۰ هکتار از اراضی زراعی و باغ های ساوجبلاغ به ارزش معادل بیش از یک هزار میلیارد تومان خبر داد. تفکیک و خردکردن اراضی زراعی و باغ‌ها به منظور ویلاسازی، جرم و قابل تعقیب خواهد بود.
عکس از فرشته اصلاحی
عکس از فرشته اصلاحی
به گزارش ایصال نیوز از مرکز رسانه قوه قضائیه، حسین فاضلی هریکندی با اعلام جلوگیری از تغییرکاربری غیرمجاز و آزادسازی ۸۰ هکتار از اراضی در معرض تغییر کاربری در شهرستان ساوجبلاغ گفت: این اقدام پس از دستور و تاکید مجدد رئیس قوه قضائیه در جلسه دوشنبه این هفته «شورای عالی قوه قضاییه» مبنی بر ضرورت تداوم مقابله با تغییرکاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، در روستاهای «اَغشت»، و«باغبانکلا» واقع در بخش چندار در حوزه قضایی شهرستان ساوجبلاغ انجام شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه شخصا در این عملیات آزادسازی حضور داشته و رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ساوجبلاغ و نیز مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساوجبلاغ نیز وی را همراهی می‌کردند، بیان کرد: ارزش اراضی آزادسازی شده، معادل یک هزار و ۸۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: مساحت اراضی کشاورزی و باغ هایی که از تغییرکاربری آنها جلوگیری شده است، مجموعا حدود ۸۰ هکتار است که شامل بیش از ۴۸ مورد دیوارکشی غیرمجاز به طول تقریبی ۳هزار و ۵۰ متر، ۱۲ مورد بنای غیرمجاز در حال ساخت به مساحت تقریبی ۲هزار و ۵۰۰ متر مربع، بیش از ۱۴مورد محوطه سازی به مساحت تقریبی بیش از ۱هزار و ۵۰۰ متر مربع، ۳مورد آلاچیق به مساحت تقریبی ۱۰۰متر مربع، ۲۰مورد دپوی مصالح به مساحت تقریبی ۵۰۰ متر مربع و بیش از ۸ مورد گودبرداری به مساحت تقریبی ۵۵۰ متر مربع برای استخر بوده است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان البرز با اشاره به تبیین اولویت های ۱۵گانه ابلاغی رئیس قوه قضائیه در سال جاری تصریح کرد: یکی از این اولویت ها بر ضرورت اهتمام هرچه بیشتر در صیانت از حقوق عامه به ویژه در امر مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، تغییرکاربری اراضی کشاورزی و باغ ها و برخورد متناسب با مسئولانی است که در این زمینه کوتاهی می کنند، تاکید دارد و در همین زمینه از ابتدای سال جاری تاکنون با استفاده از سامانه هوشمند و برخط، از تغییرکاربری حدود ۲هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغ های استان جلوگیری شد.

وی در ادامه با ذکر برخی هشدارها به افراد سودجو، خریداران و دستگاه های متولی گفت: به افراد سودجو ‌و فرصت طلب که با خرید اراضی زراعی و باغ ها از مردم نسبت به تفکیک و قطعه بندی غیرمجاز جهت ویلاسازی اقدام می کنند، تذکر می‌دهیم که صرف تفکیک و خردکردن اراضی به این منظور، جرم و قابل تعقیب خواهد بود و در این خصوص نیز پرونده‌هایی طرح و در حال رسیدگی است.

فاضلی هریکندی همچنین به خریداران نیز متذکر شد: مردم توجه کنند که برای جلوگیری از اتلاف سرمایه و اموال خود به واسطه تخریب ساخت و ساز غیرمجاز، قبل از هرگونه ساخت و ساز، باید از جهاد کشاورزی منطقه مجوز اخذ کنند.

هریکندی با تاکید بر اهتمام‌ بیشتر دستگاههای متولی در حوزه اراضی از قبیل جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در مراحل اولیه شروع ساخت و سازها، تاکید کرد: دادگستری کل استان با هرگونه ارائه خدمات و واگذاری انشعاباتی از قبیل برق، آب و گاز به ویلاهای غیرمجاز بدون اخذ مجوز قانونی از جمله تاییدیه جهاد کشاورزی برخورد جدی و قاطع خواهد داشت.

وی با اشاره به بازداشت اخیر یکی از مدیران شرکت توزیع برق استان البرز به اتهام واگذاری اشتراک غیرمجاز متذکر شد: در اجرای سیاست های اعلامی رئیس قوه قضائیه، دادگستری کل استان البرز در سال جاری علاوه بر ادامه مقابله قاطع با تغییرکاربری‌ها، با اهمال و ترک فعل مدیران در این حوزه هم ‌برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما