plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۳۰۵۲۹

قلع و قمع تغییر کاربری ۵۶۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان البرز

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به مقابله با تغییر کاربری به مساحت ۵۶۰ هکتار در شهرستان‎های ساوجبلاغ و چهارباغ، ارزش آزادسازی‌ها را ۸۳۳ میلیارد تومان اعلام کرد.
قلع و قمع تغییر کاربری ۵۶۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان البرز
به گزارش سرویس اجتماعی و محیط زیست ایصال نیوز و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حسین فاضلی هریکندی با تشریح اقدامات انجام شده در راستای مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در استان البرز، با تاکید بر رویکرد پیشگیرانه، اظهار کرد: در روز‌های اخیر در سه اقدام جداگانه که در شهرستان‌های ساوجبلاغ و چهارباغ انجام شد از تغییر کاربری ۵۶۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان جلوگیری شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به تاکیدات مکرر رئیس قوه قضاییه در خصوص اراضی در معرض تغییر کاربری، یکی از الزامات دوره تحول و تعالی را تمرکز بر پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز با استفاده از سامانه‌های هوشمند و برخط جهت رصد اراضی در معرض تغییرکاربری برشمرد و اظهار کرد: در اقدامات انجام شده در حوزه قضایی چهارباغ از تغییر کاربری ۲۷۶ هکتار از اراضی «روستای زکی آباد» بخش رامجین جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه این آزادسازی‌ها در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است، گفت: در حوزه قضایی ساوجبلاغ نیز در دو مرحله جداگانه، مقابله با تغییر کاربری انجام و ۲۸۴ هکتار از اراضی در معرض تغییر کاربری آزادسازی شد؛ این اراضی در روستا‌های آران، سلطان آباد، احمد آباد و روستای حاجی آباد بخش مرکزی ساوجبلاغ واقع شده بودند که ۱۳۵ هکتار فقط در روستای حاجی آباد آزادسازی شد.

فاضلی هریکندی ادامه داد: در این عملیات، ۳۶۸ مورد دیوارکشی به منظور تفکیک و شروع به ساخت و ساز غیرمجاز، ۵۸ مورد ویلای در حال ساخت، ۴۸ مورد استخر، دپوی مصالح به تعداد ۵۴ مورد اعمال قانون شد و از ده‌ها مورد محوطه سازی، خیابان کشی، ایجاد راه و جاده و گودبرداری با هدف تفکیک غیرقانونی اراضی زراعی و باغ‌ها جهت ویلاسازی غیرمجاز جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه ارزش اراضی آزادسازی شده ۸۳۳ میلیارد تومان عنوان است، گفت: تغییرات اراضی زراعی و باغ‌های استان البرز با استفاده از سامانه هوشمند «کشت یار»، به صورت برخط رصد می‌شود و علاوه بر آن، نظارت بر بنگاه‌های املاک غیرمجاز که از یکی از عوامل تغییر کاربری در استان است نیز تشدید خواهد شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما