plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۲۱۰۴۰
فرماندار کوهرنگ خبر داد

برف راه ارتباطی ۱۵۰ روستا در کوهرنگ را مسدود کرد

هشدار هواشناسی درباره شدت بارش‌ها و کولاک
فرماندار کوهرنگ از وزش باد شدید به سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی بارش برف و کولاک گردنه‌های چری، تاراز، شاه‌منصوری و دیگر محورهای کوهستانی در این شهرستان مسدود شد. سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی، کولاک برف و ریزش بهمن در ۲۰ استان خبر داده بود
برف راه ارتباطی ۱۵۰ روستا در کوهرنگ را مسدود کرد
به گزارش ایصال نیوز، مرتضی زمانپور در گفت‌وگویی در خصوص وضعیت شهرستان کوهرنگ در پی بارش برف و وزش شدید باد، اظهار کرد: سرعت وزش باد در شهرها ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت و در گردنه‌ها به بیش از ۱۵۰ کیلومتر در ساعت رسید، وزش باد شدید و کولاک برف راه ارتباطی ۱۵۰ روستا را در این شهرستان مسدود کرد.

فرماندار کوهرنگ افزود: در اثر بارش شدید برف و کولاک گردنه‌های چری، تاراز، شاه‌منصوری و دیگر محورهای کوهستانی مسدود شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ خودرو در محورهای کوهستانی شهرستان کوهرنگ در برف و کولاک گرفتارشدند، عنوان کرد: ۷۰ نفر از این افراد اسکان داده شدند، تلاش برای بازگشایی محورها و گردنه‌های کوهستانی در حال انجام است.

زمانپور بیان کرد: در پی بارش برف برق دهستان موگویی، سرآقاسید و محلاتی از شهر چلگرد در شهرستان کوهرنگ قطع شد، از دیزل ژنراتور برای برق‌رسانی به این روستاها استفاده شد.

فرماندار کوهرنگ از سفر سرزده استاندار چهارمحال و بختیاری به این شهرستان خبر داد و گفت: کمبود خودروهای راهداری برای برف‌روبی از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر شهرستان‌ها تامین شد.

*هشدار هواشناسی درباره شدت بارش‌ها در ۲۰ استان

در همین حال سازمان هواشناسی دیروز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌هایی با اشاره به ورود سامانه بارشی، کولاک برف و ریزش بهمن در ۲۰ استان اعلام کرد: مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. روز جمعه در نقاطی از کشور مانند استان های کردستان، ارستان، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان غربی و همدان بارش برف، وزش باد شدید موقت، افت محسوس دما، یخبندان و کولاک برف پیش بینی شده است.

انتهای پیام/*
۴
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما