plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۲۶۱۰۴
کارشناس اداره هواشناسی اصفهان خبر داد

احتمال وقوع بارش‌های همرفتی در نیمه غربی استان اصفهان

جو به نسبت پایدار در سایر مناطق استان
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بارش‌های همرفتی به صورت رگبار باران و رعد و برق پراکنده از روز شنبه نیمه غربی استان اصفهان را فرا می‌گیرد.
احتمال وقوع بارش‌های همرفتی در نیمه غربی استان اصفهان
به گزارش ایصال نیوز به نقل از پایگاه روابط عمومی هواشناسی اصفهان، محمد رضا رفیعی افزود: بارش های همرفتی از روز شنبه هفته آینده در نیمه غربی استان در ساعات بعدازظهر گاهی همراه با افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده بارش های رگباری در نیمه غرب استان پیش بینی می شود ادامه داد: این بارش‌ها با موج مونسونی اخیر متفاوت است و ماهیت غربی دارد و بر اساس الگوهای هواشناسی بارش‌ها در استان اصفهان خیلی قابل ملاحظه و چشم گیر نیست.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه این بارش‌ها حالت رگباری دارد اظهار داشت: احتمال این که این بارش ها در نقاطی به جاری شدن روانآب منجر شود، وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سایر مناطق استان تا اواسط هفته آینده جوی به نسبت پایدار حاکم خواهد بود، خاطرنشان کرد: آسمان این مناطق صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و وزش باد به نسبت شدید در نیمه شرقی استان با خیزش گرد و خاک محلی همراه است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی، کاشان با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با کمینه دمای ۹ سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان طی ساعات آینده پیش بینی می‌شود.

وی برای کلانشهر اصفهان در امروز جمعه، هوای صاف تا کمی ابری و غبارصبحگاهی گاهی وزش برای روز شنبه، هوای صاف تا قسمتی ابری و غبارصبحگاهی گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.ا یر نا 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما