plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۳۵۰۸۵

افتتاح و بهره‌برداری از ۳۰۰ پروژه آب و خاک کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

۳۰۰ پروژه آب و خاک بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در دور دوم سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به این استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
افتتاح و بهره‌برداری از ۳۰۰ پروژه آب و خاک کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش سرویس سیاسی ایصال نیوز، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح یکی از پروژه‌های آبیاری عمومی در شهرکرد، گفت: اجرای بیش از ۳۰۰ پروژه آب و خاک در استان چهارمحال و بختیاری، در راستای حفظ منابع کمی و کیفی منابع آب و خاک، افزایش بهره‌وری، پایداری تولید محصولات کشاورزی و ارتقای امنیت غذایی صورت گرفته است.

صفدر نیازی شهرکی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح آبیاری تحت فشار تاکنون دو میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به این سامانه‌ها مجهز شده‌اند.

وی افزود: دو میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از پروژه‌های آبیاری تحت فشار توسط کمک‌های دولتی در قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به مرحله اجرا درآمده و ۳۰۰ هزار هکتار نیز توسط مردم، خوداجرایی شده است.

معاون آب و خاک کشاورزی در خصوص پروژه آبیاری عمومی ۳۰۰ هکتاری سردار شهید حسینعلی ترکی در روستای هرچگان شهرکرد که به نمایندگی از سایر پروژه‌ها افتتاح شد، گفت: طرح مذکور با کمک بلاعوض دولتی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با هزینه‌کرد بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده و زمینه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم آورده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، فرماندار شهرستان شهرکرد، مسوول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه، معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی و بهره‌برداران در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است؛ در نهمین مقصد دور دوم سفرهای استانی ریاست جمهوری و هیات دولت، ۳۰۰ پروژه آب و خاک بخش کشاورزی در استان چهارمحال بختیاری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما