plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۳۰۲۲۸

بسیج امکانات برای کمک به مردم گرفتار در برف چهارمحال و بختیاری

بارش برف و باران در چهار روز گذشته باعث بروز مشکلاتی از جمله مسدود شدن برخی از راه‌های روستایی در چهارمحال و بختیاری شد و تعدادی از روستاهای استان در برف محاصره شدند.
بسیج امکانات برای کمک به مردم گرفتار در برف چهارمحال و بختیاری
به گزارش ایصال نیوز، علاوه بر حجم بالای بارش برف در چهارمحال و بختیاری، باران نیز برخی از مناطق این استان را فراگرفت و موجب کندی تردد و بالا آمدن آب رودخانه‌ها شد.

شدت بارش‌ها و گرفتار شدن مردم برخی از روستاها در برف باعث شد رییس جمهور عصر چهارشنبه از چین پیگیر جریان خدمات‌رسانی به مردم باشد و پس از تاکید آیت الله رئیسی مبنی بر بسیج امکانات برای کمک به مردم محاصره در برف و پیگیری معاون اول رییس جمهور، دستگاه‌های اجرایی ملی و کشوری نیز پای کار آمدند.

وزیر کشور نیز همان چهارشنبه‌شب پس از تاکید رییس جمهور، برای سفر به چهارمحال و بختیاری اقدام کرد که به دلیل شرایط نامساعد، روز پنجشنبه از طریق زمینی وارد چهارمحال و بختیاری شد.

احمد وحیدی صبح پنجشنبه با ورود به استانداری چهارمحال و بختیاری به عنوان فرمانده میدانی ستاد مدیریت بحران دستورات ویژه برای خدمات‌رسانی و امدادرسانی را صادر کرد.

وزیر کشور بلافاصله پس از نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری راهی کوهرنگ شد و از نزدیک خدمات رسانی به مردم منطقه را بررسی کرد.

نشست ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در نیمروز پنجشنبه در کوهرنگ به ریاست وزیر کشور تشکیل و تصمیمات کلیدی در این زمینه گرفته شد. بارش شدید برف چهار روزه و پاسخگو نبودن تجهیزات چهارمحال و بختیاری باعث شد وزیر کشور بر اختصاص بالگردها برای امدادرسانی و خدمت‌رسانی به مردم گرفتار در برف تاکید کند.

همچنین وزیر کشور بر امدادرسانی به همه روستاها و نقاط گرفتار در برف و تامین موادغذایی و ارسال آن با بالگرد تاکید کرد.

احمد وحیدی پس از بازدید هوایی و زمینی از مناطق برف‌گیر تاکید کرد: فهرست خانه‌های مسکونی و وسایل زندگی مردم آسیب‌دیده چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرستان کوهرنگ در بارش‌های اخیر تهیه و اعلام شود.

وی در پایان نشست بررسی مشکلات ناشی از بارش برف سنگین اخیر در چهارمحال و بختیاری و شهرستان کوهرنگ تاکید کرد:با هدف جلوگیری از بروز خسارت‌های بیشتر در مناطق برف‌گیر استان و کوهرنگ برف‌روبی پشت‌بام‌های خانه‌های مسکونی، تخلیه آب‌گرفتگی منازل، بازگشایی جاده‌ها و تامین تغذیه مردم این مناطق با سرعت انجام شود.

  استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با وارد شدن امکانات و تجهیزات کمکی از استان‌های معین روند بازگشایی محورهای ارتباطی استان در روز پنجشنبه سرعت داده شد و از ۱۲۵ روستای محاصره در برف، در حال حاضر راه ارتباطی ۴۰ روستا مسدود است.

غلامعلی حیدری در نشست ستاد مدیریت بحران این استان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: روند بازگشایی و خدمات‌رسانی به روستاهای محاصره در برف شتاب گرفته است و بزودی راه ارتباطی تعدادی از روستاهای مسدود شده نیز بازگشایی می‌شود.

گفتنی است، یک سامانه بارشی آسمان چهارمحال و بختیاری را از بامداد یکشنبه تا پنجشنبه 27 بهمن مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری اصفهان و لرستان را فرا گرفت و در کوهرنگ با بارش کم سابقه، تا دو متر بارش برف را رقم زد و در اصفهان نیز بیش از 90 میلیمتر باران بارید.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما