plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۱۶۸۴۹
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اعلام کرد

اصفهان در پیشرفت طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی رتبه نخست کشور را دارد

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: این استان در زمینه طرح‌های نیمه تمام صنعتی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، رُتبه نخست کشور را دارد.
اصفهان در پیشرفت طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی رتبه نخست کشور را دارد
به گزارش ایصال نیوز، ایرج موفق روز سه‌شنبه در گفت و گویی افزود: یک هزار و ۵۵۷ طرح تولیدی و صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد با اعتبار افزون بر ۱۸۳ هزار و ۲۵ میلیون ریال در این استان در حال اجراست که با بهره‌برداری از آنها حدود ۶۲ هزار و ۳۱ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» تصریح کرد: حمایت از فرایند تکمیل ساخت و راه‌اندازی این طرح‌ها در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان بیان کرد: طرح‌های صنعتی بر اساس پیشرفت فیزیکی، رده‌بندی و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

موفق با بیان اینکه سه هزار و ۷۱۲ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بین یک تا ۶۰ درصد نیز در استان درحال اجراست، خاطرنشان کرد: ۵۶۸ فقره از این طرح‌ها پیشرفت فیزیکی ۴۱ تا ۶۰ درصد، ۳۹۵ طرح رشد ۲۱ تا ۴۰ درصد و ۲ هزار و ۷۴۹ طرح هم رشد صفر تا ۲۰ درصد را دارد.

وی میزان اشتغالزایی این طرح را حدود ۱۰۱ هزار و ۷۰۲ نفر اعلام کرد و ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری طرح‌های صفر تا ۶۰ درصد استان اصفهان افزون بر ۵۹۴ هزار و ۸۷۳ میلیون ریال است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: این استان در شاخص پیشرفت فیزیکی پروانه تاسیس و طرح توسعه رُتبه سوم کشور را دارد.

به گفته وی، این استان با ۷۵ شهرک صنعتی دولتی و ۱۰ شهرک صنعتی خصوصی نیز از جایگاه نخست کشور از نظر شهرک‌های صنعتی در کشور برخوردار است و در بخش معدن هم با ۱۷۰ پروانه اکتشاف، ۲۱ گواهی کشف و ۸۵۴ پروانه بهره‌برداری از نظر معادن فعال رُتبه نخست کشور را دارد.

موفق حمایت از شرکت‌های کوچک، متوسط و واحدهای صنفی را از اولویت‌های امسال این سازمان عنوان کرد و گفت: خارج کردن واحدهای تولیدی از رکود و حل مشکلات آنها در بخش‌های مختلف به‌ویژه در روزهایی که با شیوه کرونا روبه‌رو هستیم، با جدیت دنبال خواهد شد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید. این استان یکی از قُطب‌های معدنی و صنایع وابسته به آن در کشور به شمار می‌آید و ۸۲۸ معدن با اشتغال ۹ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ثابت ۶۸۹ میلیارد تومان دارد.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی ۸ درصد و رتبه این منطقه در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن کشور اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما