plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۱۶۰۶۸

واکنش رئیس جمهور امریکا به غنی سازی 60 درصد اورانیوم در ایران

دولت بایدن به اسرائیل درباره تاسیسات هسته‌ای ایران هشدار داد!
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد تصمیم ایران برای غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد برای مذاکرات در حال انجام در خصوص برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در رابطه با برنامه هسته ای ایران مفید نیست.
واکنش رئیس جمهور امریکا به غنی سازی 60 درصد اورانیوم در ایران
به گزارش ایصال نیوز، جو بایدن، این مطلب را روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن در باغ گل رز کاخ سفید اعلام کرد. رئیس جمهور آمريكا گفت: "ما (از اقدام ایران) حمايت نکرده و فكر نمي كنيم كه وقتي ايران می گويد قصد دارد تا 60٪ به غني سازی [اورانيوم] بپردازد ، هيچ سودي ببرد. اين برخلاف توافق (برجام) است."

وی در مورد مذاکرات پیرامون توافق هسته ای برجام با ایران تأکید کرد: من فکر می کنم قضاوت در مورد نتیجه خیلی زود باشد اما ما همچنان در حال مذاکره هستیم.

منظور وی رایزنی های اعضای کمیسیون مشترک برجام با شرکت ایران ، آلمان ، فرانسه ، انگلیس ، چین ، روسیه در وین درمورد موضوع احیای مجدد برجام است. هیئت آمریکایی در پایتخت اتریش با همه اعضای کمیسیون برجام به جز ایران مستقیما دیدار و مذاکره می کند.

 علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در ایران درباره جزئیات غنی سازی ۶۰ درصدی صحبت کرد واظهار داشت: چهارشنبه (25 فروردین) دستور راه اندازی 60 درصد را دادیم و آخر وقت پنجشنبه محصول 60 درصد را گرفتیم. الان 9 گرم در ساعت محصول می گیریم. چیدمان زنجیره های سانتریفیوژ را در حال کار هستیم. همزمان در حال تولید 60 درصد و 20 درصد هستیم.

وی خاطرنشان کرد : 60 درصد برای ساخت اهدافی است که در راکتور تهران می گذاریم تا مولیبدن استخراج کنیم. از این 60 درصد برای تولید سوخت استفاده نمی کنیم.

*هشدار صریح دولت بایدن به اسرائیل
همزمان، کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد: دولت آمریکا به ریاست جو بایدن، خطاب به اسرائیل اعلام کرده است که به بیان اظهار نظرهای بی مورد درباره اقدامات و خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران پایان دهد.

واشنگتن ضمن هشدار در این رابطه با قاطعیت اعلام کرده است که اسرائیل باید از وراجی خجالت آور درباره ایران دست بردارد زیرا اقدام مقامات اسرائیلی درباره درز اطلاعات مربوط به عملیات‌های خرابکارانه در برنامه هسته‌ای ایران سبب نابودی تلاش‌های آمریکا در جهت بازگشت به میز مذاکره با ایران خواهد شد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما