plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۸۳۷۲

بایدن: مسوولیت هر آنچه را در افغانستان اتفاق افتاده است را بر عهده می‌گیرم

علی‌رغم کشته شدن بیش از ۱۲ نظامی آمریکا در اثر انفجارهای کابل، رئیس‌جمهور آمریکا با پذیرش مسئولیت عواقب خروج از افغانستان گفت: دستور داده‌ام برای حمله به داعش اقدام مناسب طراحی شود.«ما نه می‌بخشیم. نه فراموش می‌کنیم.»
بایدن: مسوولیت هر آنچه را در افغانستان اتفاق افتاده است را بر عهده می‌گیرم
به گزارش ایصال نیوز، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه در یک سخنرانی درباره انفجارهای کابل گفت که مأموریت خروج شهروندان آمریکا و متحدان افغانستانی آمریکا ادامه خواهد یافت.

بایدن گفت: «ما باید این مأموریت را به اتمام برسانیم و می‌توانیم این کار را انجام دهیم.»
او گفت: «تروریست‌ها نمی‌توانند مانع ما شوند. اجازه نخواهیم داد آنها مأموریت ما را متوقف کنند. ما عملیات تخلیه را ادامه خواهیم داد.

من به فرماندهانم دستور داده‌ام برنامه‌هایی عملیاتی برای حمله به داعش-خراسان طراحی کنند. این تروریست‌های داعش پیروز نخواهند شد.»

بایدن همچنین خطاب به کسانی که حمله در نزدیکی فرودگاه کابل را انجام داده‌اند گفت: «ما نمی‌بخشیم. فراموش نمی‌کنیم. شما را پیدا می‌کنیم و کاری می‌کنیم که بهای کارتان را بپردازید.»

رئیس جمهوری آمریکا گفت: در زمان مناسب برای حمله علیه داعش برنامه ریزی خواهیم کرد و این دشمن ما را باز نخواهد داشت.

بایدن در پاسخ به سوالی درباره مسوولیت حوادث اخیر در افغانستان اظهار داشت مسوولیت هر آنچه را در افغانستان اتفاق افتاده است، بر عهده می‌گیرم.

وی در عین حال گفت که این توافقی بود که در دولت قبلی شده بود و ما باید آن را اجرا می‌کردیم.

گفتنی است:"بیل اوربان" سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد شمار نیروهای نظامی کشته شده در انفجار روز پنجشنبه در کابل به ۱۳و تعداد نیروهای آمریکایی مجروح شده را نیز ۱۸ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما