plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۱۶۵۹۵

هولوکاست واقعی در غزه

احمد امینی*
چشم امید مردم آزاده و مقاوم فلسطین پس از توکل بر خدا، به وجدان های بیدار جهانی است و خون شهدای مظلوم غزه گریبان سازشکاران و حامیان صهیونیزم را دیر یا زود خواهد گرفت.
هولوکاست واقعی در غزه
در حالی که اعضای شورای امنیت سازمان ملل ناتوان تر از همیشه از صدور یک قطعنامه برای توقف جنایت رژیم صهیونیسیی در غزه عاجز شده اند، خشم و انزجار جهانی نیز مانع شرمساری بنیامین نتانیاهو قصاب غزه مظلوم نشده است.

فاجعه اسف بار نسل کشی در غزه در یک هفته اخیر با بمباران وحشیانه و شبانه روزی زیرساخت ها و مناطق مسکونی و مردم بی دفاعِ فلسطین با پخش زنده شبکه های خبری لحظه به لحظه نمایش داده می شود، ولی افسوس که هیچ اراده ای برای توقف و پایان این جنایتِ عریان کارساز نیست.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای هفتمین بار در یک هفته اخیر، در برابر رسانه ها و چشم به دوربین از ادامه بمباران بی وقفه مناطق مسکونی غزه برای رسیدن به صلح پایدار سخن می گوید!

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی برای چهارمین بار بر حقِ اسرائیل در دفاع از خود تاکید می کند و خواستار توقف پرتاب موشک های حماس می شود اما از نابرابری قدرتِ ارتش تا دندان مسلح اشغالگران قدس با اندوخته گروههای مقاومت محاصره شده در غزه سخنی نمی گوید! گویی بایدن نیز مانند نتانیاهو در وحشت از رشادت و تدبیر مقاومت فلسطینی گرفتار شده است.

شورای امنیت سازمان ملل نیز برای چندمین بار نتوانست مرهمی بر دردهای مردم غزه باشد و نتیجه آن شد که در حمایت از رژیم صهیونیستی و با فشار آمریکا، عملا تشویق کننده جنایت و خونریزی در غزه شده اند. از اروپا و روسیه و چین هم به دلیل نیاز به حفظ روابط حسنه با اسرائیل کاری بر نمی آید!

چشم امید مردم فلسطین پس از توکل بر خدا، به وجدان های بیدار جهانی است و خون شهدای مظلوم غزه گریبان سازشکاران و حامیان صهیونیزم را دیر یا زود خواهد گرفت.

بی شک، مقاومتِ شرافتمندانه غزه در برابر جنایات بی شرمانه اسرائیل اشغالگر، بزودی عرق شرم را بر پیشانی امثال بایدن و نتانیاهو خواهد نشاند.  

داستان هولوکاست یهودیان در آلمان در جنگ جهانی در غیاب گزارش رسانه ای زنده، چنان روایت شده که در اروپا و آمریکا بر اساس قانون هنوز که هنوز است هیچ کس حق اعتراض علیه آن را ندارد.

اما اکنون هولوکاست واقعی در غزه در حال وقوع است و اخبار آن هر لحظه مستقیما به سمع و نظر مردم می رسد. در چشم به هم زدنی از برج های مسکونی جز ویرانه ای نمی ماند، خانه ها بر سر صاحبان مظلوم غزه برای چندمین بار ویران می شود، هزاران فلسطینی آواره شده اند و صدها نفر کشته و مجروح شده اند، اما آمریکا همچنان برای چندمین بار بر حق اسرائیل غاصب صحه می گذارد و جو بایدن از تعهد پایدار آمریکا بر دفاع از اسرائیل تاکید می کند.

هولوکاست واقعی اکنون در غزه است، رسانه های جهان در لحظه، تصاویری را به جهانیان مخابره می کنند که دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد. اگر بازی سیاست و قدرت چشم های حکام جهان را از دیدن این جنایات به گریه نمی اندازد و گامها را برای توقف این کشتار ظالمانه به حرکت در نمی آورد، پس اف براین سیاست و صد اف براین قدرت حکام باد.

نفی و انکار هولوکاست عریان در غزه نه با معیار و قانون بین المللی سازگاری دارد و نه با منش اخلاقی و کرامت انسانی. فقط در قانون جنگل و در یک جامعه مرده است که از ظالم در برابر مظلوم حمایت می شود. 

امروز غزه و فلسطینِ مظلوم، بیشتر از گذشته پایدار و مقاوم باقی خواهد ماند و اسرائیل غاصب رؤیای تسلیم غزه در برابر زورگویان اشغالگر را به گور خواهد برد. مقاومت فلسطین بخوبی می داند که چگونه اشغالگران را به زانو درآورد و نیز بخوبی میداند که چگونه بدون گرفتار شدن در دام نیرنگ ها، صلح ذلت بار را نپذیرفته و زندگی با عزت را با تدبیر و وحدت،سرافرازانه و پیروزمندانه برای اهالی غزه و فلسطین به ارمغان آورد.

تاریخ و وجدانهای بیدار در جهان، غزه قهرمان و دلاوری و مقاومت مردم این دیار را هرگز فراموش نخواهد کرد. آنچه ثبت خواهد شد شرمساری و رسوایی برای آمریکا،حکام منطقه، سازمان های بین المللی، اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل است که یقینا به عنوان یک هولوکاست حقیقی در تاریخ خواهد ماند.

*روزنامه نگار و تحلیل گر مسائل سیاسی 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما