plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۸۶۲۷
جولان کرونا ویروس جدید در جوامع انسانی

جدیدترین آمار جهانی از مبتلایان و قربانیان بیماری کووید 19 در ایران و جهان

آمریکا در رتبه اول جهان و ایران در رتبه اول خاورمیانه
شمار قربانیان شیوع بیماری همه گیر «کووید 19» در کشورهای مختلف جهان از 53 هزار نفر فراتر رفت. تاکنون بیش از یک میلیون و 16 هزار نفر نیز در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند. تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت از «افزایش استثنایی» آمار مبتلایان ابراز نگرانی کرده است.
جدیدترین آمار جهانی از مبتلایان و قربانیان بیماری کووید 19 در ایران و جهان
به گزارش ایصال نیوز، در حالی که سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی با انتشار بیانیه ای مشترک اعلام کردند به دلیل شیوع ویروس کرونا و شکسته شدن نسبی زنجیره تجارت و تبادل مواد غذایی در جهان، خطر شدید فقر و قحطی وجود دارد، کووید 19 همچنان در جهان قربانی می گیرد.

حدود چهار ماه از اعلام رسمی شیوع ویروس جدید کرونا می‌گذرد و تاکنون 207 کشور در جهان گرفتار این بیماری مرگبار ویروسی شده اند. شمار افراد مبتلا به این ویروس در سراسر جهان از یک میلیون و 16 هزار و 400 نفر هم فراتر رفت. شمار بهبود یافتگان نیز به 213 هزار نفر افزایش یافته است و تعداد تلفات به 53 هزار و 230 نفر رسیده که بیش از 70 درصد جانباختگان مربوط به اروپا و آمریکاست.   

چین نخستین مورد ابتلا را در دسامبر گذشته گزارش کرد. گرچه شیوع ویروس کرونا هم اکنون در چین و استان هوبئی فروکش کرده است اما کانون جدید شیوع این ویروس به اروپا و آمریکا منتقل شده است و تلاش شبانه روزی پزشکان و پرستاران و دانشمندان برای مهار آن همچنان ادامه دارد.

جدیدترین آمار در صبح امروز جمعه 15 فروردینمربوط به 10 کشور صدر جدول مبتلایان به شرح زیر است.

*آمریکا:
در آمریکا که در صدر جدول بیشترین مبتلایان به کرونا در جهان قرار دارد، ویروس جدید کرونا تاکنون جان 6 هزار و 75 نفر را در آمریکا گرفته است و بیش از 245 هزار نفر نیز در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند. در 24 ساعت گذشته در آمریکا با رکوردی جدید، دستکم 1195 نفر جان باخته اند. نیویورک همچنان کانون اصلی شیوع کرونا در آمریکاست. بیش از 93 نظامی آمریکایی که در ناو هواپیمابر روزولت در آبهای فیلیپین دچار بیماری کووید19 شده بودند به 4000 خدمه دیگر در حال انتقال به چندین هتل و کمپ در فیلیپین جهت قرنطینه هستند. دونالد ترامپ برای دومین بار، تست کرونا داد.

*ایتالیا:
در ایتالیا با فوت 760 نفر در 24 ساعت گذشته، آمار جان باختگان به 13 هزار و 915 نفر رسید. شمار مبتلایان نیز به 116 هزار نفر رسیده است. قرنطینه سراسری در ایتالیا تا زمان عید پاک تمدید شده است.

*اسپانیا:
آخرین آمار از اسپانیا سومین کشور دارای بیشترین مبتلایان و تلفات ناشی از کرونا، از جان باختن 10 هزار و 350 نفر حکایت دارد. این در حالی است که حدود 112 هزار نفر نیز در این کشور تاکنون به کووید 19 مبتلا شده اند.

*آلمان:
در آلمان تا بامداد جمعه، کروناویروس جان 1075 نفر را در آلمان گرفته است و شمار مبتلایان نیز به 84 هزار و 800 نفر رسید. از سوی دیگر روزنامه آلمانی «سادیوچه زیتونگ» با اشاره به آمارهایی که موسسه «رابرت کخ» ارائه داده اعلام کرد که 2 هزار و 300 پزشک و پرستار آلمانی در سرتاسر این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. آلمان امروز از رتبه پنجم به رتبه چهارم جدول مبتلایان به کرونا رسید.

*چین:
تعداد جان باختگان در چین 3 هزار و 3312 نفر و شمار مبتلایان 81 هزار و 620 نفر است. این در حالی است که بامداد جمعه چین از ابتلای 31 نفر و مرگ 4 نفر خبر داد. 

*فرانسه:
آمار روز جمعه در فرانسه باز هم با شیب تند همراه بود و با اعلام 800 نفر فوتی در 24 ساعت اخیر، شمار جان باختگان در فرانسه از 5 هزار و 400 نفر گذشت. تعداد مبتلایان در این کشور اروپایی به 59 هزار  و 500 نفر رسیده است. کمبود ماسک و دیگر امکانات در فرانسه انتقادهای زیادی را در پی داشته است.

*ایران:
در ایران، هفتمین کشور دارای بیشترین مبتلایان تا ظهر پنجشنبه تعداد 3 هزار و 160 نفر جان باخته اند و بیش از 50 هزار و 468 نفر نیز به ویروس کرونا مبتلا شده اند. شمار بهبود یافتگان در ایران به 16 هزار 700 نفر رسید. علی لاریجانی رئیس مجلس نیز از دیروز به کرونا مبتلا شد و به قرنطینه خانگی رفت. آمار تعداد مبتلایان و جانباختگان ایران در خاورمیانه همچنان بالاترین است. این درحالی ست که جمهوری اسلامی ایران در شرایطی در حال مبارزه با کووید 19 است که تحریم های ظالمانه و بی سابقه تاریخی علیه این کشور از سوی ایالات متحده امریکا وضع شده است و عملیات مقابله با کرونا ویروس جدید را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. 

*انگلیس:
تعداد مبتلایان در بریتانیا بیش از 33 هزار نفر و تعداد جان باختگان در این کشور اروپایی نیز به حدود 3 هزار نفر رسید. طی 24 ساعت گذشته 685 نفر در بریتانیا بر اثر بیماری کووید19 جان باخته اند که از نظر تعداد فوتی ها در این کشور، بازهم رکورد محسوب می‌شود.

نخست وزیر انگلیس که در حال حاضر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در قرنطینه خانگی به سر می‌برد و از منزل پیگیر امور کشورش است.

سوئیس با 18هزار و 830 مبتلا و ترکیه با حدود 18هزار و 130مبتلا به ترتیب نهمیم و دهمین کشور در جدول مبتلایان به کرونا قرار دارند. مقامات بهداشتی ترکیه و روسیه با تحلیل داده های آماری خود از افزایش چشمگیر و جهش احتمالی آمار مبتلایان به کرونا در روزهای آینده در این دو کشور ابراز نگرانی کرده اند. 

انتهای پیام/*
۳
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما