plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۸۷۵۹
تداوم تلاش‌ها برای مهار کووید 19

آمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از ۸۸ هزار تن فراتر رفت

شمار بهبودیافتگان ۳۳۰ هزار تن شد
شمار مبتلایان به کووید 19 در جهان رو به افزایش بوده و تلفات این بیماری نیز همچنان دوند افزایشی دارد. شمار مبتلایان به کرونا در جهان در حالی از یک میلیون و ۵۱۸ هزار نفر فراتر رفته است که افزون بر ۴۰۰ هزار نفر آنها ساکن ایالات متحده و بیش از ۷۰۰ هزار نفر آنها نیز از کشورهای اروپایی هستند.
آمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از ۸۸ هزار تن فراتر رفت
به گزارش ایصال نیوز، کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به ۲۰۹ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان یک میلیون و ۵۱۸ هزار و ۷۷۳ نفر است که ۸۸ هزار و ۵۰۵ نفر از آن‌ها جان باخته و ۳۳۰ هزار و ۵۸۹ نفر نیز بهبودی یافته‌اند.

بر اساس آخرین آمار، یالات متحده آمریکا با ۴۳۵ هزار و ۱۲۸ مورد ابتلا و ۱۴ هزار و ۷۹۵ قربانی در صدر فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. ۲۲ هزار و ۸۹۱ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.

اسپانیا با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۱۴۸ هزار و ۲۲۰ مورد در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۱۴ هزار و ۷۹۲ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۴۸ هزار و ۲۱ نفر بهبود یافته‌اند.

ایتالیا نیز ۱۳۹ هزار و ۴۲۲ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفر جان خود را از دست داده و ۲۶ هزار و ۴۹۱ نفر بهبود پیدا کرده‌اند. در آلمان نیز شمار مبتلایان ۱۱۳ هزار و ۲۹۶ نفر اعلام شده که از این تعداد ۲۳۴۹ نفر جان باخته و ۴۶ هزار و ۳۰۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

فرانسه نیز شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را ۱۱۲ هزار و ۹۵۰ نفر اعلام کرده است. از این میان تاکنون ۱۰ هزار و ۸۶۹ نفر جان باخته و ۲۱ هزار و ۲۵۴ نفر بهبود یافته‌اند.

چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۱ هزار و ۸۶۵ مورد ابتلا به کووید-۱۹را گزارش کرده که با اعلام ۲ مورد جدید فوتی، تعداد قربانیان این بیماری در این کشور به ۳۳۳۵ نفر رسیده است. هم‌چنین تعداد بهبودیافتگان به ۷۷ هزار و ۳۷۰ نفر افزایش یافته است.

در ایران تاکنون ابتلای ۶۴ هزار و ۵۸۶ نفر تایید شده است که از این میان ۳۹۹۳ نفر جان خود را از دست داده و ۲۹ هزار و ۸۱۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در انگلیس نیز ۶۰ هزار و ۷۳۳ نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۷۰۹۷ نفر از آن‌ها جان باخته و ۱۳۵ نفر بهبود یافته‌اند.

ترکیه هم تاکنون ابتلای ۳۸ هزار و ۲۲۶ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان ۸۱۲ نفر جان باخته و ۱۸۴۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

همچنین بلژیک با ۲۳ هزار و ۴۰۳ مبتلا و ۲۲۴۰ قربانی، سوئیس با ۲۳ هزار و ۲۸۰ مبتلا و ۸۹۵ قربانی و هلند با ۲۰ هزار و ۵۴۹ مبتلا و ۲۲۴۸ قربانی از کشورهای اروپایی با میزان شیوع گسترده محسوب می‌شوند.

بنا بر آمارهای سایت "ورلداُمتر"، کانادا با ۱۹ هزار و ۴۳۸ مبتلا و ۴۲۷ قربانی، برزیل با ۱۶ هزار و ۱۸۸ مبتلا و ۸۲۰ قربانی، پرتغال با ۱۳ هزار و ۱۴۱ مبتلا و ۳۸۰ قربانی، اتریش با ۱۲ هزار و ۹۴۲ مبتلا و ۲۷۳ قربانی، ، کره جنوبی با ۱۰ هزار و ۴۲۳ مبتلا و ۲۰۴ قربانی و سرزمین‌های اشغالی با ۹۴۰۴ مبتلا و ۷۳ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع بالای کروناویروس جدید هستند.

انتهای پیام/*
۱۳
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما