plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۸۷۱۲

آمار جهانی مبتلایان به ویروس کرونا با 286 هزار بهبودی و 74هزار فوتی

بیماری همه گیر «کووید 19» تاکنون جان بیش از 74 هزار و 770 نفر را در سراسر جهان گرفته است. تعداد مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان نیز از یک میلیون و 347 هزار نفر فراتر رفته است. شمار جان باختگان در قاره اروپا بر اثر ابتلا به این ویروس هم از 50 هزار نفر بیشتر شده است.
آمار جهانی مبتلایان به ویروس کرونا با 286 هزار بهبودی و 74هزار فوتی
به گزارش ایصال نیوز، با اعلام کاهش اندک قربانیان و مبتلایان به کرونا در قاره اروپا، کشورهای جهان نسبت به مهار کرونا امیدوارتر شدند، هرچند مقامات آمریکا هشدار داده اند که این کشور «هفته ای بسیار دشوار» پیش رو دارد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا صبح سه شنبه 19 فروردین (به وقت ایران) به بیش از 1 میلیون و 347 هزار نفر و شمار قربانیان این بیماری نیز به بیش از 74 هزار و 770 نفر رسید.

تعداد افراد بهبودی یافته و ترخیص شده نیز به حدود 287 هزار نفر رسید. از این تعداد، ایالات متحده آمریکا با تعداد 367 هزار و 270 نفر در صدر جدول مبتلایان قرار دارد و ایتالیا با تعداد 16 هزار و 523 فوتی، بیشترین قربانیان را در جهان دارد.

در حال حاضر 10 کشور دارای بالاترین شمار مبتلایان به کرونا در جهان به ترتیب عبارتند از: ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، فرانسه، چین، ایران، بریتانیا، ترکیه و سوئیس.

*آمریکا:
آمریکا همچنان در صدر جدول بیشترین مبتلایان به کرونا در جهان قرار دارد. ویروس جدید کرونا تا صبح سه شنبه (به وقت ایران)، در آمریکا جان 10 هزار و 940نفر را در آمریکا گرفته است و 367 هزار و 630 نفر نیز در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند. فقط در 24 ساعت گذشته در آمریکا 1150 فوتی به ثبت رسیده است. نیویورک کانون اصلی شیوع کرونا در آمریکا است.

شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا در حالی به صورت روزانه افزایش می یابد که این بحران هنوز به محله پیک یا اوج خود در ایالات متحده نرسیده و بر اساس تخمین‌ مقامات رسمی این کشور انتظار می‌رود بین 100 تا 200 هزار شهروند آمریکایی بر اثر این بحران جان خود را از دست بدهند.

*اسپانیا:
آخرین آمار از اسپانیا، که در رتبه دوم مبتلایان قرار گرفته است،از جان باختن 13 هزار و 341 نفر خبر می دهد. این در حالی است که 136 هزار و 675 نفر نیز در این کشور تاکنون به کووید 19 مبتلا شده اند.

*ایتالیا:
در ایتالیا که روند مبتلایان همچنان صعودی است و دارای بیشترین تلفات ناشی از کرونا در جهان می باشد، آمار جان باختگان به 16 هزار و 523 نفر رسید. شمار مبتلایان نیز به 132 هزار و 547 نفر رسیده است.

بر اساس تازه‌ترین آمار ارائه شده از سوی منابع رسمی طی بیست و چهار ساعت گذشته 636 نفر در ایتالیا بر اثر ابتلا به بیماری کووید19 جان باختند.

آمار قربانیان در ایتالیا در حالی باردیگر به روند صعودی هفته‌های گذشته بازگشته که شار جان باختگان ویروس کرونا طی دور روز گذشته در این کشور سیری نزولی را طی کرده بود.

*آلمان:
در آلمان تا بامداد سه شنبه، کروناویروس جان 1810 نفر را گرفته است و شمار مبتلایان نیز به 103هزار و 375 نفر رسید. آلمان برای پنجمین روز متوالی جزء موفق ترین کشور ها در کنترل شیوع و مرگ و میر کرونا بوده است.

*چین:
تعداد جان باختگان در چین 3 هزار و 331 نفر و شمار مبتلایان 81 هزار و 740 نفر است. این در حالی است که بامداد سه شنبه مقامات کمیسیون بهداشت چین برای اولین بار اعلام کردند روز گذشته آمار جان‌باختگان در چین صفر بوده است.

*فرانسه:
آمار گزارش شده در بامداد روز سه شنبه در فرانسه روند افزایشی داشت، شمار جان باختگان در فرانسه از 8 هزار و 911 نفر گذشت. تعداد مبتلایان در این کشور اروپایی به 98 هزار نفر رسیده است.

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه دیروز در جلسه کمیسیون امور اقتصادی مجلس سنای این کشور اعلام کرد که فرانسه در سال 2020 «بدترین رکود اقتصادی» از سال زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون را تجربه خواهد کرد.

*انگلیس:
تعداد مبتلایان در بریتانیا تا صبح سه شنبه 51 هزار و 608 نفر و تعداد جان باختگان در این کشور اروپایی به 5 هزار و 374 نفر رسید. آمار بهبود یافتگان در انگلیس به شکل نگران کننده ای کمتر 150 نفر است. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز با افزایش وخامت وضعیت جسمانی برای ادامه روند درمان به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل شد.

*ترکیه:
به گزارش الجزیره در ترکیه بر اساس آمار اعلام شده تا صبح سه شنبه 19 فروردین تعداد مبتلایان به بیش از 30 هزار نفر رسید و تعداد قربانیان ناشی از کرونا به 649 نفر رسیده است. تاکنون در ترکیه شهر استانبول بیشترین مبتلایان و فوتی ها را داشته است. ترکیه در رده نهم قرار جدول بیشترین مبتلایان دارد. ​

*سوئیس:
سوئیس بعنوان دهمین کشور در جدول مبتلایان به کرونا با 21 هزار و 657 مبتلا و همچنین تعداد 765جانباخته بر ادامه روند فاصله گذاری اجتماعی، قرنطینه مدیریت شده و ماندن در خانه تأکید می ورزد. 

«دانیل کخ» رییس بخش بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت سوئیس قبلاً هشدار داده بود : هنوز سوئیس به نقطه اوج کرونا نرسیده است و برای همین محدودیت‌های اعمال شده در این کشور همچنان ادامه دارد.

وزارت بهداشت سوئیس اعلام کرد: فوت شدگان در سوئیس بین ۳۲ تا ۱۰۱ ساله هستند. شش درصد از این قربانیان زیر ۶۵ سال بوده‌اند. ۹۷ درصد از جان باختگان در سوئیس بیماری هایی، چون فشار خون، بیماری‌های قلبی و دیابت داشتند. 

انتهای پیام/*
۱۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما