plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۸۶۱۰

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به مرز یک میلیون نفر نزدیک شد

آمریکا و اروپا بحرانی ترین منطقه شیوع کووید
دبیر کل سازمان ملل متحد، شیوع ویروس کرونا را بدترین بحران نوع بشر پس از جنگ جهانی دوم خواند. این ویروس با نفوذ به 203 کشور، تا بامداد امروز پنجشنبه، 937 هزار نفر را مبتلا کرده و جان بیش از47 هزار و 280 نفر را در سراسر جهان گرفته است. شمار بهبود یافتگان به 195 هزار نفر رسید.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به مرز یک میلیون نفر نزدیک شد
به گزارش ایصال نیوز، بیماری ویروسی کوید 19 که سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان پدیده‌ای «همه گیر» شناسایی و اعلام کرده است در 24 ساعت اخیر همچنان کشورهای جهان را در می نوردد و تلاش و فداکاری پزشکان و پرستاران و دانشمندان با قدرت تمام برای مهار آن ادامه دارد. جدیدترین آمار در صبح امروز پنجشنبه متأسفانه خبر از ابتلای نزدیک به یک میلون نفر در سراسر جهان به کروناویروس خبر می دهد . شمار بهبود یافتگان نیز به حدود 200 هزار نفر نزدیک شده است.
*آمریکا:
در آمریکا که در صدر جدول بیشترین مبتلایان به کرونا در جهان قرار دارد، ویروس جدید کرونا تاکنون جان 4 هزار و 700 نفر را در آمریکا گرفته است و بیش از 213 هزار نفر نیز در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند. در 24 ساعت گذشته در آمریکا دستکم 888 نفر جان باخته اند. نیویورک کانون اصلی شیوع کرونا در آمریکاست. بیش از 93 نظامی آمریکایی در ناو هواپیمابر روزولت در آبهای فیلیپین دچار بیماری کووید19 شده اند.
نرامپ و معاون او مایک پنس از مردم امریکا خواسته اند برای شرایط وخیم کرونایی در هفته آینده آماده باشند.
*ایتالیا:
در ایتالیا با فوت 730 نفر در 24 ساعت گذشته، آمار جان باختگان به 13 هزار و 155 نفر رسید. شمار مبتلایان نیز به 111 هزار نفر رسیده است.
انستیتوی ملی سلامت در ایتالیا اعلام کرد که آمار مرگ و میر در این کشور ممکن است بیشتر از رقمی باشد که تاکنون اعلام شده است. قرنطینه سراسری در ایتالیا تا زمان عید پاک تمدید شده است.
*اسپانیا:
آخرین آمار از اسپانیا سومین کشور دارای بیشترین مبتلایان و تلفات ناشی از کرونا، از جان باختن بیش از 9 هزار نفر حکایت دارد. این در حالی است که 102 هزار نفر نیز در این کشور تاکنون به کووید 19 مبتلا شده اند.
*چین:
تعداد جان باختگان در چین 3 هزار و 3312 نفر و شمار مبتلایان 81 هزار و 555 نفر است. این در حالی است که بامداد پنجشنبه چین برای اولین بار اعلام کرد، منطقه «جیا» واقع در استان «خه نن» در مرکز چین، به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر ابتلای چند نفر به ویروس کرونا، قرنطینه شد.
روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست روز پنجشنبه گزارش کرد این نخستین بار پس از مهار شیوع کرونا در استان هوبی کانون اصلی بیماری است که چنین قرنطینه‌ای برای یک منطقه در نظر گرفته می‌شود.
*آلمان:
در آلمان تا بامداد پنجشنبه، کروناویروس جان 858 نفر را در آلمان گرفته است و شمار مبتلایان نیز به 77 هزار نفر رسید.
فرانسه:آمار روز چهارشنبه با شکست رکورد قبلی، مرگبارترین روز را در فرانسه رقم زد. با اعلام 510 نفر فوتی در 24 ساعت اخیر، شمار جان باختگان در فرانسه از 4 هزار نفر گذشت. تعداد مبتلایان در این کشور اروپایی به 57 هزار نفر رسیده است.
امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که این کشور تا پایان سال جاری در زمینه تولید ماسک خودکفا خواهد شد. کمبود ماسک در فرانسه انتقادهای زیادی را برانگیخته است.
*ایران:
در ایران، هفتمین کشور دارای بیشترین مبتلایان  تا ظهر چهارشنبه تعداد 3 هزار و 36 نفر جان باخته اند و بیش از 37 هزار و 590 نفر نیز به ویروس کرونا مبتلا شده اند. شمار بهبود یافتگان در ایران از 15 هزار نفر فراتر رفته است.
*انگلیس:
 تعداد مبتلایان در بریتانیا حدود 30 هزار نفر و تعداد جان باختگان در این کشور اروپایی نیز به 2 هزار و 330 نفر رسید.
طی 24 ساعت گذشته 563 نفر در بریتانیا بر اثر بیماری کووید19 جان باخته اند که از نظر تعداد فوتی ها در این کشور، رکورد محسوب می‌شود. نخست وزیر انگلیس که در حال حاضر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در قرنطینه خانگی به سر می‌برد در سخنانی با اشاره به مرگ 563 انگلیسی طی 24 ساعت اخیر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا گفت که مرگ این تعداد انگلیسی همه را غمگین کرده است.
سوئیس با 17 هزار مبتلا و ترکیه با حدود 16 هزار مبتلا به ترتیب نهمیم و دهمین کشور در جدول مبتلایان به کرونا قرار دارند. 
 انتهای پیام/*
۳
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما