plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۷۸۸۰
شیوع کرونا ویروس در نقاط مختلف جهان

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در چین، کره جنوبی و ایران

در ایتالیا و ژاپن هم روند ابتلا به کرونا افزایشی است
مقامات پزشکی چین و کره جنوبی با ابراز امیدواری به کنترل بیشتر ابتلا به ویروس کرونا و ادامه بهبودی مبتلایان، از کند شدن آهنگ تلفات کووید19 خبر دادند. در ایران نیز روند مقابله با کرونا ویروس ادامه دارد. سازمان بهداشت جهانی نسبت به انتشار گسترده و جهانی شدن ویروس کرونا هشدار داد.
افزایش آمار مبتلایان به کرونا در چین، کره جنوبی و ایران
به گزارش ایصال نیوز، کمیسیون ملی بهداشت چین بامداد سه شنبه اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته 71 نفر در اثر ویروس‌کرونا در چین کشته شده اند که 69 نفر آنان فقط در شهر ووهان، فوت کرده اند.

همچنین در 24 ساعت گذشته در استان هوبی چین به مرکزیت شهر ووهان تعداد 508 مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده اند.

این آمار نشان می‌دهد که تعداد قربانیان در روز دوشنبه در مقایسه با روز یکشنبه (150 نفر) به نصف کاهش یافته اما تعداد مبتلایان در چین نسبت به روز قبل 99 نفر اضافه شده است.

براساس این گزارش مجموع شمار مبتلایان به کووید19 از مرز 78 هزار نفر گذشت که حدود 77هزار و هفتصد نفر مبتلایان مربوط به آمار شهر ووهان چین است.

مجموع آمار تلفات ویروس‌کرونا نیز از مرز 2800 نفر گذشت که بیش از 2700 فوتی فقط در استان هوبی به مرکزیت شهر ووهان چین بوده است.

بر اساس اعلام مقامات بهداشتی استان هوبی چین، حدود 27 هزار نفر تاکنون از بیماری ویروسی کرونا بهبودی یافته اند و از بیمارستان مرخص شده اند.

*کره جنوبی
مقامات بهداشتی سئول نیز امروز سه شنبه از افزایش نسبی مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی خبر دادند بر این اساس شمار تلفات کرونا در کره جنوبی به 8 نفر و شمار مبتلایان با احتساب 60 نفر ابتلا در 24 ساعت گذشته، جمعا به حدود 900 نفر رسید. بیشتر قربانیان مربوط به شهر دایگو در جنوب این کشور می باشند.

*ژاپن
تلویزیون رسمی ژاپن به نقل از مقامات بهداشتی توکیو اعلام کرد با فوت یک نفر دیگر از مسافران کشتی تفریحی قرنطینه شده در بندر توکیو، تعداد قربانیان در کشتی توریستی «دیاموند پرنسس»به 4 نفر رسید.
همچنین در 24 ساعت گذشته با ابتلای 49 نفر مسافر این کشتی متوقف شده، شمار مبتلایان به کووید19 در این کشتی به 621 نفر رسید.
مقامات ژاپن احتمالا در ساعت آینده مقررات کنترلی و بهداشتی جدیدی را در ژاپن اعلام خواهند کرد.

*ایتالیا
در ایتالیا تاکنون با وجود اعلام قرنطینه در 10 شهر تعداد قربانیان کرونا ویروس به 7 نفر و تعداد مبتلایان به بیش از 220 نفر رسید.

*ایران
براساس گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران، مقامات بهداشتی با اعلام سه مورد بهبودی مبتلایان به کووید19، از افزایش تعداد فوتی ها به 12 نفر و افزایش تعداد مبتلایان کرونا به 61 نفر خبر دادند. حدود 750 نفر نیز مشکوک به ابتلای به کرونا در بیمارستانهای شهرها و استان های قم، تهران، البرز، اصفهان، اردبیل، بابل و ساوه بستری شده اند که منتظر نتایج آزمایشات می باشند.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که انشار این ویروس در حال گسترش به سراسر جهان است. مقامات بهداشت جهانی برای آخرین ارزیابی ها اعلام کردند علاوه بر بازدید از چین و کره جنوبی، طی هفته جاری به ایران و ایتالیا نیز سفر خواهند کرد و نحوه مقابله و کنترل این ویروس را در این دو کشور ارزیابی خواهند کرد.

از میان 35 کشور مبتلا به کرونا،کشورهای کویت، عراق، بحرین، افغانستان، کره شمالی و عمان، جدیدترین کشورهایی هستند که موارد ابتلا به ویروس کرونا در آنها به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/*  
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما