plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۳۸۰۴۴
تشریح تغییرات ارزیابی کتاب از زبان معاون وزیر فرهنگ

یاسر احمدوند: فعالیت اداره کتاب در استان‌های مختلف در تهران متمرکز شد

از ارزیاب‌ها و کارشناس‌های استان‌ها استفاده می‌کنیم
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام توقف فعالیت اداره کتاب در استان‌های مختلف، گفت: برای ایجاد وحدت رویه فعالیت ارزیابی کتاب از ۸ استان کرمان، مشهد، اصفهان، همدان، یزد، خوزستان، گیلان و شیراز در تهران متمرکز شد. از ارزیاب‌ها و کارشناس‌های استان‌ها استفاده می‌کنیم، این افراد در سامانه نظارت، فعال خواهند بود.
یاسر احمدوند: فعالیت اداره کتاب در استان‌های مختلف در تهران متمرکز شد
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز، یاسر احمدوند با اعلام اینکه اقداماتی برای تمرکز فعالیت‌های ارزیاب‌های کتاب در تهران انجام شده است، به ایر نا گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران به ناشری اعلام می‌کند که موضوعی مشکل دارد، اما در شهر دیگری نظر متفاوتی ارائه می‌شود و به‌عکس. ذیل معاونت فرهنگی در هر استانی، بخش ارزیابی کتاب در ۱۰ استان داشتیم که این بخش در ۸ استان کرمان، مشهد، اصفهان، همدان، یزد، خوزستان، گیلان و شیراز، متوقف و در تهران متمرکز شد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ادامه فعالیت ارزیابی کتاب در استان‌های قم و تبریز توضیح داد: درباره زبان آذری هنوز با کارشناس‌ها در آذربایجان مشورت گرفته می‌شود و بخش دین در قم فعال است.

او با اشاره به اینکه نظرهای متفاوت در استان‌های متفاوت موجب آشفتگی در حوزه نشر می‌شود، ادامه داد: متوجه شدیم در اقدامات اداره کتاب استان‌های مختلف وحدت رویه وجود ندارد و احتمال بروز رفتارهای سلیقه‌ای ممکن است.

احمدوند با بیان اینکه از این به بعد هم از همه ظرفیت‌های استان‌ها استفاده خواهدشد، افزود: از ارزیاب‌ها و کارشناس‌های استان‌ها استفاده می‌کنیم، این افراد در سامانه نظارت، فعال خواهند بود؛ اما یک مرکز، یک سرگروه و یک تصمیم‌گیری واحد برای کتاب انجام می‌شود.

روند اعلام وصول کتاب تغییر نکره است

احمدوند درباره روندی که ناشران در استان‌های مختلف باید برای دریافت مجوز کتاب طی کنند، توضیح داد: ناشر در تهران یا هر شهر دیگر باشد، فایل کتاب را در سامانه بارگذاری می‌کند، در نتیجه هیچ ناشری به اداره‌ای مراجعه ندارد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بودجه اداره‌های فرهنگ و ارشاد در استان‌های مختلف قطع نشده است، ادامه داد: هر استان بودجه‌ای برای ارزیابی کتاب داشت، بعد از خواندن کتاب معلوم می‌شد که ارزیاب چه تعداد صفحه خوانده است و حق‌الزحمه را حساب می‌کردند اما زمانی که کتابی خوانده نشود، مساله مشخص است.

او افزود: اداره فرهنگ و ارشاد استان‌ها فعال است، در بخش اداره کتاب استان‌ها کارمندی وجود نداشته و از بیرون مانند ارزیاب‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک می‌کردند.

به گفته او روندی که باید برای اعلام وصول کتاب طی شود، تغییر پیدا نکرده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما