plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۷۴۰۹
آماده باش دستگاه های نظارتی و بهداشتی در ایران

افزایش شمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در چین

شمار تلفات تا صبح روز جمعه به ۲۱۳ نفر رسید
تعداد مبتلایان به ذات الریه ناشی از نوع جدید ویروس کرونا در چین به 9692 نفر رسیده است که بسیار بیشتر از تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا "سارس" در همه مدت واگیر شدن این بیماری در جهان است. «کروناویروس» به پشت دروازه‌های ایران رسید. بهترین اقدام، رعایت بهداشت فردی و عمومی است.
افزایش شمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در چین
به گزارش ایصال نیوز، کمیته دولتی بهداشت چین ضمن اعلام این مطلب تعداد قربانیان نوع جدید ویروس کرونا را تا صبح جمعه 213 نفر اعلام کرده است.

در اطلاعیه منتشره بهداشت چین آمده است : از نیمه شب 30 ژانویه ، کمیته بهداشت کشور اطلاعاتی را درباره 9692 مورد تایید شده ابتلا به ذات الریه ناشی از نوع جدید ویروس کرونا از 31 استان دریافت کرد که از این تعداد حال 1527 نفر وخیم است و 213 نفر فوت کرده اند. همچنین 171 نفر پس از مداوا از بیمارستانها مرخص شدند.

تنها در روز گذشته ، یک هزار و 982 مورد جدید ابتلا کشف شده است. به طور جداگانه ، 12 مورد تأیید شده ابتلا در هنگ کنگ ، هفت در ماکائو و 9 مورد ابتلا در تایوان مشاهده شده است. علاوه بر این 15238 مورد مشکوک در رابطه با احتمال ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا وجود داشته است. همچنین 102 هزار و 427 نفر دیگر که ارتباط نزدیکی با بیماران داشتند ، تحت نظارت هستند.

نوع جدید ویروس کرونا

در پایان ماه دسامبر ، مقامات چین از شیوع ذات الریه با منشا ناشناخته در شهر ووهان این کشور خبر دادند. دیرتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده این بیماری نوع جدیدی از ویروس کرونا بوده است. افراد مبتلا به این ویروس در تنفس مشکل دارند ، احساس خستگی دائمی می کنند و همچنین دچار تب ، سرفه و گلو درد هستند. این ویروس در سراسر چین شیوع یافته است.

در خارج از چین ، موارد ابتلا به ویروس کرونا در هنگ کنگ ، ماکائو ، تایوان و همچنین در تایلند ، ژاپن ، کره جنوبی ، آمریکا ، کانادا ، ویتنام ، سنگاپور ، نپال ، فرانسه ، استرالیا ، مالزی ، آلمان و فنلاند ثبت شده است.روز چهارشنبه ، 29 ژانویه ، از اولین مورد ابتلابه این بیماری همه گیر در امارات خبر دادند.

همچنین به گزارش خبرآنلاین، با اعلام شرایط اضطراری در جهان توسط سازمان جهانی بهداشت، ایران نیز برای شناسایی و مقابله با شیوع این ویروس، در حالت آماده باش کامل قرار گرفت. واقعیت این است که کروناویروس به مرزهای ایران نزدیک شده است و شاید غربالگری ها و مراقبتها نتواند جلوی شیوع آن در ایران را بگیرد.

در این رابطه کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت در توییتی نوشت: ویروس کرونا به مرزهای ایران نزدیک شده، مشاهده موارد ابتلا در امارات، اقلیم کردستان و موارد مشکوک در عربستان، پاکستان و ... از احتمال قریب الوقوع ورود کروناویروس به ایران حکایت دارد. مراقبت‌ها و غربالگری ورود ادامه دارد؛ لکن هیچ کدام مانع قطعی و کاملی در مقابل ویروس نخواهد بود.

دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در شرایط آماده باش برای مقابله با یکی از مرگبارترین بیماری‌های جهان به سر می‌برند. کرونا ویروس به پشت دروازه‌های ایران رسیده است.

وزیر بهداشت به شهروندان توصیه کرده است مراقب خود در مقابل ویروس کرونا باشند. دکتر نمکی به مردم گفته: امکان این که همه درهای ورود کرونا را صد در صد ببندیم در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. اما باید مراقبت‌های لازم را انجام دهیم که این کار را در دستور قرار داده‌ و تمام امکانات خود را به میدان آورده‌ایم. در همه فرودگاه‌ها اقدامات لازم انجام شده و با تمام توان مقابل این ویروس ایستاده‌ایم.  

انتهای پیام/*
۱
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما