plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۴
کد مطلب : ۳۸۰۴۱

اردوغان: از پذیرش توافق آتش‌بس توسط حماس خرسندیم

رئیس جمهور ترکیه گفت از اینکه حماس با توصیه‌های ما، آتش بس در غزه را پذیرفته خرسند شدیم و اسرائیل نیز باید گام مشابهی را بردارد.
اردوغان: از پذیرش توافق آتش‌بس توسط حماس خرسندیم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی خطاب به ملت پس از نشست کابینه دولت به ریاست وی در مجتمع بش‌تپه آنکارا گفت: از اینکه حماس اعلام کرد با پیشنهادات ما توافق آتش بس در غزه را پذیرفته است، خرسند شدیم. اکنون اسرائیل نیز باید گام مشابهی را بردارد. من از تمامی بازیگران غربی می خواهم که بر دولت اسرائیل فشار بیاورند.

رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: ما معتقدیم هیچ دری وجود ندارد که گفتگو و مذاکره نتواند آن را باز کند. به شرطی که با نیت خیر برخورد شود و دیپلماسی مجاز باشد.

اردوغان همچنین در بخشی از سخنان خود به ادامه مبارزه قاطعانه با تروریسم و گروه تروریستی پ.ک.ک اشاره و تاکید کرد: در دوره آتی به گروه تجزیه‌طلب که فضای مانورش در نتیجه عملیات‌مان در عراق و سوریه تنگ شده است، ضربه بزرگی خواهیم زد. ما از انجام هر کاری که لازم است برای اطمینان از اینکه فرزندانمان در فضایی عاری از تروریسم زندگی می کنند دریغ نخواهیم کرد.

او گفت: وقتی زمان و ساعتش فرا رسد، ما قطعاً کارهای ناتمام خود را در سوریه که به دلیل شکست وعده‌های داده شده توسط متحدان‌مان ناتمام مانده بود، به پایان خواهیم رساند.

اردوغان با بیان اینکه فردا مشعل الاحمد الجابر الصباح امیر کویت به ترکیه می‌آید، تصریح کرد که دوشنبه آینده کریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان نیز در چارچوب یک سفر رسمی به آنکارا خواهد آمد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما