plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۷۵۹۷

50 درصد از استان ادلب در کنترل ارتش سوریه قرار گرفت

بزرگراه بین المللی حلب-دمشق عملاً در تصرف ارتش سوریه است
حدود 50 درصد از استان ادلب، پایگاه اصلی گروه های تروریستی، به کنترل ارتش سوریه درآمده است.
50 درصد از استان ادلب در کنترل ارتش سوریه قرار گرفت
به گزارش ایصال نیوز، ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود و هم پیمانانش، روستاهای اطراف جاده بین المللی حلب – دمشق را آزاد کرده و بیش از 20 کیلومتر از جاده حلب – سراقب را پاکسازی کردند.

این مناطق با پیشروی ارتش سوریه و هم پیمانانش در منطقه پس از نبرد با گروه تروریستی جبهه النصره و گروه های تروریستی وابسته به آن، آزاد شدند.

ارتش سوریه عصر دیروز موفق شد شهرک العیس و ارتفاعات استراتژیک آن را در جنوب غربی حلب آزاد کند. موفقیت‌های ارتش سوریه طی سه هفته اخیر چشم‌گیر بوده به گونه‌ای که بنابر گزارش مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه (وابسته به معارضان) ۱۳۶ روستا، شهر و شهرک را در جنوب حلب و شرق استان ادلب آزاد کرده است که «خان‌طومان»، «سراقب» و «معرة النعمان» از مهمترین مناطق آزاد شده است.

ارتش سوریه پیش از این اعلام کرده بود که شهرک البرقوم، و ارتفاعات الخضرا را در مسیر جاده بین المللی حلب – دمشق در حومه جنوبی حلب آزاد کرده اند.

به گزارش العالم، منابع میدانی هم گفتند ارتش و همپیمانانش دو شهرک الایکاردا و الکسیبه در حاشیه جاده بین المللی حلب – دمشق را آزاد کرده و روستای طلیحه، مشرف بر فرودگاه تفتناز در حومه شرقی ادلب را به کنترل خود درآوردند.

مسیر حلب-دمشق معروف به «ام-۵» طولانی‌ترین جاده در سوریه به طول 356 کیلومتر است. این مسیر از دمشق شروع می‌شود و پس از گذشتن از شهر حمص (مرکز استان حمص)، شهر حماه (مرکز استان حماه)، و شهرهای خان‌شیخون، معرة النعمان و سراقب در استان ادلب، به شهر حلب (مرکز استان حلب) ختم می‌شود. 

گفتنی است به موازات ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه در پاکسازی‌های مناطق مختلف استان ادلب از وجود تروریست‌‎ها، رسانه‌ها از ورود یک کاروان نظامی ترکیه به این استان سوریه خبر دادند. در روزهای اخیر آنکارا در مواجهه با پیشروی‌های ارتش سوریه در عملیات برای پاکسازی ادلب از وجود تروریست‌ها، بارها دمشق را تهدید کرده‌ و وزارت دفاع ترکیه هم روز گذشته بدون توجه به استقلال سوریه، درباره «پاسخ‌ قدرتمند» ترکیه علیه پیشروی های ارتش سوریه هشدار داده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما