plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۷۵۴۱
پزشک چینی افشاگر ویروس جدید کرونا درگذشت

شمار تلفات ناشی از ویروس کرونا در چین به 630 نفر رسید

ضرورت تمهید اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه
افزایش روند مبتلایان به «کروناویروس» همچنان ادامه دارد.سازمان بهداشت ملی چین اعلام کرد با مرگ 69 نفر دیگر در استان هوبی چین به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، آمار قربانیان مبتلایان به این ویروس به 630 نفر و آمار مبتلایان به بیش از 31 هزار نفر رسید.
شمار تلفات ناشی از ویروس کرونا در چین به 630 نفر رسید
به گزارش ایصال نیوز، تا کنون بیش از 31 هزار نفر در جهان به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 630 نفر جان خود را از دست داده‌اند. افزایش قربانیان این ویروس به 630 نفر و مبتلایان به 31 هزار نفر، آخرین آماری است که بامداد جمعه به وقت محلی از سوی دولت چین اعلام شده است. حدود نیمی از مجموع قربانیان ویروس کرونا در شهر ووهان چین بوده‌اند، جایی که این بیماری برای اولین بار تشخیص داده شد.

در همین حال دولت ایتالیا از بیم شیوع ویروس کرونا ده‌ها مسافر را که از شهر هووان چین بازمی‌گشتند قرنطینه کرده است. در پی این تصمیم 56 ایتالیایی و 30 لهستانی با هواپیمای مخصوص به نیروگاهی نظامی در رم منتقل شدند.

مسافران دو هفته در شرایط محصور باقی خواهند ماند. 254 نفر نیز که روز یکشنبه از هووان چین به فرانسه رسیده‌اند اکنون در شرایط قرنطینه در اردوگاهی در استان اکس‌آن‌پروانس قرار دارند.

در پی شیوع ویروس کرونا، دهها شرکت هوایی پروازهای خود از چین و به مقصد این کشور را لغو کرده اند.

از سوی دیگر، به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیمارستان محل بستری شدن دکتر لی وینلیانگ اعلام کرد وی در ساعت 3 بامداد جمعه به وقت محلی جان باخت. باوجود آنکه شامگاه پنجشنبه ابتدا سازمان جهانی بهداشت و ارگان وابسته به حزب کمونیست چین گزارش کردند که لی وینلیانگ فوت شده است، رسانه‌های رسمی چین اعلام کردند که پس از عملیات احیا، وی همچنان زنده است اما در شرایط وخیمی به سر می‌برد.

آقای لی وینلیانگ، چشم‌ پزشک 34 ساله در بیمارستان مرکزی ووهان، پس از آن‌که در ماه دسامبر متوجه این بیماری شد و نسبت به اثرات آن به طور عمومی شروع به اطلاع‌رسانی کرد توسط پلیس چین احضار و توبیخ شد.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما