plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۷۶۵۶

آمار تلفات ویروس کرونا به هزار و 355 نفر رسید

تغییر در روش تشخیص بیماران مبتلا به ویروس
در حالی که سازمان بهداشت جهانی می گوید ویروس‌کرونا هنوز به حد نهایی فعالیت خود نرسیده است، این ویروس چینی با شتاب بیشتری قربانیان خود را شکار می کند. در جدیدترین آمار سازمان بهداشت چین شمار مبتلایان به ویروس کرونا به 60 هزار نفر و تعداد تلفات به 1355 نفر رسید.
آمار تلفات ویروس کرونا به هزار و 355 نفر رسید
به گزارش ایصال نیوز، با افزایش وسیع آمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین در 24 ساعت گذشته، تعداد قربانیان این ویروس نیز نسبت به روزهای گذشته افزایش داشته است.

کمیته بهداشت استان هوبی چین به مرکزیت شهر«ووهان» تعداد تلفات دیروز چهارشنبه را 244 نفر و تعداد مبتلایان را 15000 نفر اعلام کرد که رشد چشمگیری را نسبت به روزهای گذشته نشان می دهد. این آمار بر نگرانی های مقامات بهداشتی چین افزوده است.

مقامات دولت چین اعلام کردند که تعداد تلفات مبتلایان به ویروس‌کرونا در جدیدترین آمار تا صبح پنجشنبه به هزار و 355  نفر رسیده است. شمار مبتلایان نیز به حدود 60 هزار نفر رسید.

این در حالی است که آمار مبتلایان در دیگر کشورها نیز روند افزایشی دارد و تاکنون حدود 30 کشور از جمله آمریکا، ایتالیا، امارات، هنگ کنگ وجود این ویروس قاتل را ثبت کرده اند.

به گزارش اسکای نیوز، در انگلیس با ثبت اولین مرگ ناشی از ویروس کرونا، تعداد مبتلایان در انگلیس 9 مورد اعلام شد. 

مقامات بهداشتی چین از روز گذشته روش تشخیص ویروس کرونا را تغییر دادند تا بر این اساس سریع تر بتوانند به تشخیص و مقابله با این ویروس بپردازند. در روش جدید با بستری شدن بیمار فقط به معاینه و عکسبرداری ریه توجه می شود و به محض مشاهده ویروس در این مرحله، درمان آغاز می شود و آزمایشات دیگر در حین درمان انجام خواهد گرفت. 

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) دسته‌ای کلی از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود که به دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

خبرگزاری فرانس پرس روز چهارشنبه گزارش داد «گبریسوس» رئیس سازمان بهداشت جهانی معتقد است هنوز نمی توان گفت آیا شیوع این ویروس در مرحله ابتدایی یا در اوج فعالیت خود است و باید برای همه احتمالات آماده بود.

انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما