plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۷۴۰۳

خان طومان سوریه آزاد شد

نیروهای ارتش سوریه یک روز پس از اعلام آزادسازی شهر استراتژیک «معرة النعمان» اکنون از آزادی شهر "خان طومان" واقع در جنوب غرب شهر حلب خبر می دهند. خان‌طومان در 15 کیلومتری جنوب غربی حلب سوریه واقع شده است و پاکسازی آن به علت اینکه به اتوبان حلب- دمشق نزدیک است اهمیت استراتژیک دارد.
خان طومان سوریه آزاد شد
به گزارش ایصال نیوز، یک منبع مطلع شامگاه چهارشنبه از آزادی منطقه خان طومان واقع در جنوب غرب شهر حلب خبر داد.

پیش از این نیز فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: نیروهای ما به منظور پایان دادن به جنایات گروه‌های تروریستی که مناطق امن، غیرنظامیان و مواضع ارتش را هدف قرار می‌دهند، به عملیات نظامی خود در حومه جنوبی ادلب ادامه دادند.

در ادامه این بیانیه آمده بود: یگان‌های ارتش به پیشروی خود در حومه جنوبی ادلب ادامه می‌دهند و شهرها و روستاهایی را در حومه جنوبی ادلب پاکسازی کردند. از جمله این شهرک‌ها معرة النعمان، دیرالشرقی، معرشمارین، تلمنس، معرشمشه، الدانا، کفروما، الحامدیه، دیرالغربی، کفرباسیل، بابولین، معصران، تل الصوامع، تل دبس و معراته هستند.

ارتش سوریه پس از آزادسازی خان طومان همچنین توانست شهرک‌های خان السبل و معردبسه در بزرگراه حلب-دمشق را تحت کنترل خود بگیرد.

نیروهای ارتش سوریه با ادامه پیشروی‌های گسترده خود در جنوب منطقه کاهش تنش در استان ادلب، سه‌شنبه نیز موفق شده بودند کنترل شهر معرة النعمان، بزرگترین شهر در جنوب استان ادلب را به دست بگیرند.

آزادسازی شهرک خان طومان، دسترسی ارتش سوریه به بزرگراه بین المللی حلب - دمشق را هموارتر می کند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما