plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
کد مطلب : ۶۸۷۰

حمله هوایی امریکا به مقر حشدالشعبی در مرز سوریه

موج گسترده عملیات های جبهه مقاومت علیه مواضع متجاوزان امریکایی در پیش است
برخی منابع خبری از حمله هوایی به مقر نیروهای حشدالشعبی در مرز سوریه با عراق خبر می‌دهند. ساعتی قبل از آن، چهار راکت به نزدیکی درب چهارم پایگاه هوایی بلد محل استقرار نظامیان آمریکایی اصابت کرد. همزمان دو خمپاره نیز به اطراف منطقه سبز بغداد که سفارت آمریکا در آن قرار گرفته، اصابت کرده است.
حمله هوایی امریکا به مقر حشدالشعبی در مرز سوریه
به گزارش ایصال نیوز، برخی منابع خبری از حمله هوایی به پایگاه‌ حشدالشعبی در مرز سوریه با عراق خبر می‌دهند. هنوز منابع رسمی عراقی این خبر را تایید نکرده‌اند.

جنگنده‌های ارتش آمریکا یکشنبه هفته پیش نیز چند مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و پس از آن، وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد. منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دستکم ۲۸ نفر شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

از سوی دیگر، قبل از هدف قرار گرفتن مقر حشد الشعبی، ساعتی پیش، پایگاه هوایی «بلد» در جنوب استان صلاح‌الدین عراق هدف اصابت چندین فروند راکت قرار گرفت.

وبگاه السومریه نیز گزارش داده است که چهار راکت به نزدیکی درب چهارم پایگاه هوایی بلد محل استقرار نظامیان آمریکایی،اصابت کرده است. هنوز از تعداد تلفات این حمله راکتی خبر موثقی منتشر نشده است.

این رخداد در حالی است که همزمان شامگاه شنبه، دو خمپاره نیز به اطراف منطقه سبز بغداد که سفارت آمریکا در آن قرار گرفته، اصابت کرده است.

همچنین به گزارش اسکای نیوز، جنگنده ها و بالگردهای آمریکایی به صورت گسترده ای بر فراز شهرهای تکریت، بیجی و بلد در استان صلاح الدین به در حال گشت زنی هستند.

براساس همین گزارش، گردانهای حزب الله عراق اصلی ترین شاخه حشدالشعبی، شامگاه شنبه اعلام کرد پایگاههای آمریکا در عراق را از عصر فردا یکشنبه مورد هدف قرار خواهد داد و از مردم و نظامیان عراقی خواست برای در امان ماندن از عواقب این تهدید، تا فاصله یک کیلومتری از این پایگاهها دور باشند.

انتهای پیام/* 
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما