plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۶۷۷۶
پس از نقض توافق امنیتی آمریکا با عراق

تشدید تنش بین آمریکا و عراق پس از حمله پهپادی به مواضع حشد الشعبی

پاسخ قریب الوقوع و کوبنده حشدالشعبی به متجاوزان
پس از اینکه چند پهپاد آمریکایی شامگاه یکشنبه گردان‌های حزب‌الله عراق وابسته به الحشد الشعبی در شهر مرزی «القائم» استان الانبار (غرب عراق) را هدف قرار دادند، گروه های عراقی خواستار اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق شدند.
تشدید تنش بین آمریکا و عراق پس از حمله پهپادی به مواضع حشد الشعبی
به گزارش ایصال نیوز، در پی  حمله پهپادی نظامیان آمریکایی به مقر گردان های حزب الله شاخه اصلی حشدالشعبی عراق در عصر روز یکشنبه به تلافی حمله موشکی ناشناس به پایگاه نظامی آمریکا در کرکوک، حشد الشعبی عراق با صدور بیانیه ای حملات آمریکا را بشدت محکوم کرد، در این حملات چندین تن از نیروهای حشدالشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن کشته و دهها تن زخمی شده اند.

همچنین سید عمار حکیم رئیس جریان الحکمه عراق با صدور بیانیه ای، حملات امروز آمریکا را در خاک عراق نقض پیمان امنیتی آمریکا با عراق دانست و آنرا شدیداً محکوم کرد،

به گزارش سومریه نیوز عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی عراق نیز در تماس با وزیر دفاع آمریکا به حمله نظامیان آمریکایی علیه حشدالشعبی اعتراض کرد.

برخی منابع خبری از تخلیه جزئی سفارت آمریکا در بغداد پس از این حمله نظامی آمریکا، به دلائل امنیتی خبر داده اند.
کتائب حزب الله عراق در بیانیه ای خواستار اخراج و طرد نیروهای آمریکایی از عراق شد.

گفتنی است العالم نیز گزارش داد، ساعتی پس از حمله هوایی آمریکا به پایگاه الحشد الشعبی در غرب عراق، برخی فعالان توئیتری از حمله موشکی به پادگان آمریکایی التاجی در شمال بغداد خبر دادند.  

سازمان بسیج مردمی عراق در بیانیه ای تأیید کرد که در ساعت 7 شامگاه یکشنبه پهپادهای آمریکایی مقر گردان های حزب الله شاخه  اصلی حشد الشعبی عراق را در نزدیک شهر القائم عراق در مرز سوریه و عراق مورد هدف قرار دادند. 

انتهای پیام/*
۱
مرجع : سومریه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما